Työnohjaaja- ja prosessikonsulttikoulutus tärkeä lisä vaativissa tehtävissä työskenteleville

10.12.2012

Työmarkkinoilla arvostetun ja suositun kolmivuotisen koulutusohjelman haku päättyy 30. päivä marraskuuta.

​Turun yliopiston koulutus- ja kehittämiskeskus Brahea järjestää koulutusohjelman jo 19. kerran.

– Koulutukseen on sisäänrakennettu jatkuvan arvioinnin järjestelmämme pysyy työelämän valtavan nopean muutoksen tahdissa, sanoo Brahean koulutuspäällikkö Heli Trapp.

Koulutusohjelmaa muokataan jatkuvasti tarpeiden ja palautteen mukaan. Brahean ohjelma on ainoa, joka tarjoaa prosessikonsulttikoulutuksen samassa paketissa työnohjauksen kanssa.

– Uskomme, että prosessikonsultointi on tänä päivänä välttämätön osa työnohjaajan osaamista. Prosessikonsultoinnissa on keskeistä johdon kanssa tehtävä yhteistyö ja sitä kautta organisaation kehittäminen laajasti ja systemaattisesti.

Koulutusohjelma on suunnattu vähintään kaksi vuotta työelämässä olleille henkilöille.

– Ohjelmaan hakee erilaisia ihmisiä aina sairaanhoitajasta teologian tohtoriin. Koulutus sopii vaativissa tehtävissä toimiville ja muutos- ja kehittämistehtävissä työskenteleville asiantuntijoille. Esimies- ja johtotehtävissä toimivat ovat kehuneet tätä myös mainioksi johtamiskoulutukseksi.

Koulutusohjelma suoritetaan monimuoto-opetuksena, joka koostuu muun muassa ohjaustyöhön kuuluvasta harjoittelusta, ryhmätöistä ja alan teorioihin perehtymisestä kokemuksellisen oppimisen avulla. Koulutus on ollut aikaansa edellä pedagogisissa ratkaisuissa.

– Tämä on koulutus, joka antaa vahvaa osaamista.  Koulutuksen suoritettuaan lähes jokainen jatkaa ohjaustyötä tai perustaa jopa oman yrityksen.

Työnohjaaja- ja prosessikonsulttikoulutuksen hakuaika päättyy 30.11.2012. Osallistujat valitaan hakemusten ja soveltuvuusarvioinnin perusteella. Hakijat kutsutaan haastatteluun. Koulutukseen otetaan enintään 25 opiskelijaa.

>> Lisätietoa koulutusohjelmasta

JL