Universidad Mayor Santiago de Chile myönsi huomionosoituksen professori Stina Syrjäselle

27.04.2015

Turun yliopiston professori Stina Syrjänen kutsuttiin Universidad Mayor Santiago de Chilen professoriksi (Profesor Invitado) 27.3.2015 kunnianosoituksena hänen pitkästä akateemisesta urastaan ja erityisesti HPV-infektioista käsittelevistä tutkimuksistaan.

Professori Stina Syrjänen tekee yhteistyötä chileläisyliopiston kanssa liittyen suun limakalvosairauksiin, erityisesti suun HPV-infektion aiheuttamiin limakalvomuutoksiin. Lisäksi tutkimusyhteistyötä on käynnistymässä liittyen HPV-infektioon suun ja suunielun syöpien aiheuttajina.

Universitas Mayor Santiago de Chile on yksityinen yliopisto, joka perustettiin vuonna 1989 kahtena ensimmäisenä tiedekuntana tekniikka ja arkkitehtuuri. Yliopistossa on tällä hetkellä 14 tiedekuntaa, ja se on läpäisyt yhdysvaltalaisen Middle States Commission on Higher Education -akkretidoinnin. Opiskelijoita Universidad Mayor Santiago de Chilessä on noin 15 000.

Luotu 27.04.2015 | Muokattu 02.08.2021