Uudet kansainväliset opiskelijalähettiläät tekevät Varsinais-Suomea tunnetuksi

26.05.2016

Varsinais-Suomen kansainvälisiksi opiskelijalähettiläiksi valittiin yksitoista opiskelijaa Turun korkeakouluista. Tilaisuus järjestettiin 11.5.2016 Turun Kaupungintalolla.

Muhammad Umer (TUAMK), Christina Athanasopoulou (UTU), Veronika Bauer (ÅA), Minghui Gao (UTU), Ionela Cioaca (UTU), Eftychia Giatsiou (UTU), Emrah Yildir (ÅA) ja Tarek Omran (UTU) nimettiin Varsinais-Suomen opiskelijalähettiläiksi (vasemmalta oikealle). Opiskelijalähettiläiksi nimetyt Kyung-Yeol Chun (Novia AMK), Anna Skuratova (UTU) ja Muhammad Yousaf (TUAMK) eivät ole kuvassa.

​The Ambassador Network of South-West Finland on hanke, jonka tavoitteena on tukea Varsinais-Suomen kansainvälistymistä sen kansainvälisten kykyjen avulla. Yksitoista kansainvälistä tutkinto-opiskelijaa Turun yliopistosta, Åbo Akademista, Turun ammattikorkeakoulusta sekä ammattikorkeakoulu Noviasta nimettiin opiskelijalähettiläiksi 11.5.2016.

– Opiskelijalähettiläät valittiin tarkasti heidän viestintätaitojensa sekä motivaationsa perusteella. He kaikki haluavat luoda linkin kotiseutunsa ja Turun välille sekä toimia osana monikulttuurista tiimiä, jonka tavoitteena on tehdä Varsinais-Suomesta kansainvälisempi, toteaa projektipäällikkö Céline Charpentron Brahea keskuksesta.

Opiskelijalähettiläiden tehtävänä on tehdä Varsinais-Suomi opiskelijakohteena tunnetuksi ja lisätä alueen liiketoiminnan mahdollisuuksia kansainvälistymisen kautta.

– Olemme onnekkaita saadessamme teidät opiskelijalähettiläiksemme, totesi Turun kaupungin viestintäjohtaja Saara Malila juhlatilaisuudessa.

Turun yliopiston kuusi opiskelijalähettilästä:

Christina Athanasopoulou on kotoisin Kreikasta, mutta on asunut Turussa jo seitsemän vuotta. Hän suorittaa paraikaa terveystieteiden tohtorinopintoja, pyörittää omaa YouTube -kanavaa ja tekee mielellään Turkua tunnetuksi.

Ionela Cioaca on kotoisin Romaniasta ja muutti Turkuun vuosi sitten. Hän kokee roolinsa opiskelijalähettiläänä erittäin palkitsevaksi mahdollisuudeksi sekä tilaisuudeksi edustaa Romaniaa Varsinais-Suomessa.

Minghui Gao on kotoisin Kiinasta ja saapui Turkuun vuonna 2008. Hän opiskelee parhaillaan kansainvälistä liiketoimintaa Turun kauppakorkeakoulussa, työskentelee journalistina ja rakastaa gastronomiaa.

Eftychia Giatsiou on kotoisin Kreikasta ja suorittaa kansainvälistä European Heritage, Digital Media and the Information Society -maisteritutkintoa. Hän innostui Student Ambassador Networkista sen kansainvälisen ilmapiirin vuoksi.

Tarek Omran syntyi Egyptissä ja varttui Arabiemiirikunnissa. Tällä hetkellä hän on jatko-opiskelijana hammaslääketieteen laitoksella ja toivoo, että hän voi ulkomaanmatkoillaan tehdä Varsinais-Suomea tunnetuksi.

Anna Skuratova on kotoisin Venäjältä ja on paraikaa vaihto-opiskelijana Regensburgissa Saksassa. Hän suorittaa maisterin kaksoistutkintoa ja on erittäin motivoitunut esittelemään Suomen koulutusjärjestelmää.

Julkisten tilaisuuksien ja yritysvierailujen lisäksi opiskelijalähettiläät osallistuvat säännöllisesti kokouksiin ja koulutustilaisuuksiin.

The Ambassador Network of South-West Finland on Turun kaupungin, Uudenkaupungin, Rauman ja Porin (yhteistyössä Lounaisrannikkoyhteistyön eli LOURAn kanssa) sekä POLKU hankkeen yhteinen hanke.

EH / SY
Kuvat: Katri Haapalinna