Uusi kirjajulkaisu Pan-Eurooppa Instituutilta

25.08.2021

Pan-Eurooppa Instituutin johtaja, professori Kari Liuhto on ollut mukana muiden asiantuntijoiden kanssa kirjoittamassa ja koostamassa kirjaa tulevaisuuden energiankulutuksesta, -turvallisuudesta ja maakaasusta (The Future of Energy Consumption, Security and Natural Gas - LNG in the Baltic Sea region). Kirja keskittyy liuskekaasun rooliin Itämeren alueella.

Kirjassa on koostettu 10 asiantuntijan katsaukset erityisesti liuskekaasun roolin kehityksestä Itämeren alueella ja miten lukuisten rantavaltioden rakentamat LNG-terminaalit ovat vaikuttaneet alueen energiaturvallisuuteen. Näiden lisäksi kirjassa perehdytään isoihin kaasuputkihankkeisiin, kuten Balticconnectoriin, Nord Stream 2 sekä Puolan ja Liettuan väliseen kaasuputkeen.

Kirja on saanut kehuja muun muassa Seppo Remekseltä, joka on entinen Sibur Holdingin hallituksen jäsen sekä Lappeenrannan yliopiston työelämän professori, ja Marko Palokankaalta, joka toimii professorina maanpuolustuskorkeakoulussa.

Luotu 25.08.2021 | Muokattu 25.08.2021