Uusi MBA-ohjelma Life Science -alan tohtorikoulutettaville käynnistyi

08.10.2013

Koulutusohjelmassa painottuvat yrittäjyys ja innovaatiot. Tavoitteena on lisätä Life Science -alan liiketoimintamahdollisuuksiin liittyvää ymmärrystä.

​Turun yliopistossa on käynnistynyt kansainvälinen MBA (Master of Business Administration) -koulutusohjelma, joka on suunnattu Life Science -alan tohtorikoulutettaville. MBA4PhD-ohjelma tarjoaa tohtorikoulutettaville yrittäjyys- ja innovaatiokoulutusta.  Tavoitteena on lisätä oman toimialan liiketoimintamahdollisuuksiin liittyvää ymmärrystä.

Ohjelman laajuus on 120 opintopistettä, ja se kestää kaksi ja puoli vuotta.

‒ Käytännön liiketoimintaosaaminen on hyödyllistä missä tahansa organisaatiossa, ja laaja osaamispohja laajentaa valmistuneiden mahdollisuuksia työmarkkinoilla, sanovat ohjelmaa koordinoivat Kirsi Peura ja Kaisu Paasio Turun yliopiston innovaatiot ja yrityskehitys (BID) -yksiköstä, joka vastaa ohjelman sisällöistä.

MBA4PhD-ohjelma on kehitetty ja suunniteltu kansainvälisessä konsortioyhteistyössä, jota on rahoittanut Euroopan unionin Elinikäisen oppimisen ohjelma. Kansainvälisiä yhteistyökumppaneita ovat Göteborgin yliopisto, Walesin yliopisto ja EM Lyon Business School.

Ohjelma käynnistyi syyskuun lopussa. Ohjelman kymmenen opiskelijaa suorittavat tohtoriopintojaan Turun yliopistossa, Åbo Akademissa, Helsingin yliopistossa sekä Itä-Suomen yliopistossa. Opiskelijoiden koulutustaustat edustavat Life Science -alaa laajasti.

TS

Luotu 08.10.2013 | Muokattu 07.07.2021