Vaihtareiden varaslähtö vappuun

30.04.2013

Kansainvälisen vappujuhlan ohjelmaan kuului ongintaa, vappuaiheisten valokuvien ottamista, Twisterin pelaamista ja vappuherkkujen maistelua.

Sonja Zahorska (vas.) ja Liliane Moraes aikoivat vappuna maistella suomalaisia ruokia ja juomia. He olivat kuulleet, että vappu on työväen juhla ja vappupäivänä kuuluu mennä piknikille.

​Turun yliopiston kansainväliset palvelut järjesti vaihto-oppilaille ja kv-tuutoreille perinteisen vapunaloittajaisjuhlan 29.4. Turun kauppakorkeakoulun Mercatorilla. Vappua juhlittiin suomalaisen musiikin tahtiin simaa ja munkkeja maistellen.

Vappujuhlan suosituimmaksi ohjelmanumeroksi kohosi onginta, josta sai saaliiksi vapputarvikkeita ja muumiaiheisia palkintoja. Ongintapisteelle jonotettiin innokkaasti, sillä kaikki vaihto-oppilaat halusivat päästä koettamaan kalaonneaan.

Vaihto-oppilaat saivat ikuistaa itsensä kuvauspisteellä, jossa otettiin vauhdikkaita vappukuvia. Kuvattavat asettivat päähänsä valkolakin ja hartioilleen serpentiiniä.

Vappujuhla huipentui valokuvauskilpailun voittajien julkistamiseen. Kansainväliset palvelut oli järjestänyt kilpailun facebook-sivuillaan, jonne vaihto-oppilaat olivat lähettäneet vaihtoon liittyviä kuvia.

Voittajaksi kohosi Liliane Morales, jonka kuva sai facebookissa 300 tykkäystä. Toiselle sijalle pääsi Helene Voyen, joka sai kuvallaan 150 tykkäystä. Lisäksi kansainväliset palvelut palkitsi Nora Steinbachin kuvan toimiston suosikkina.

Juhlan päätteeksi otettiin suuri ryhmäkuva muistoksi kaikille osallistuneille. Kameraan tallentui joukko onnellisia kasvoja.

Jenni Valta

Luotu 30.04.2013 | Muokattu 17.11.2020