Vaihtarit riehakkaissa vapputunnelmissa

30.04.2014

Rankan opiskeluvuoden päättävä iloinen vappu sai kansainvälisiltä opiskelijoilta osakseen hämmästelyä ja kiitosta. – Olemme muiden vaihtareiden kanssa jutelleet, että on sääli, ettei meillä ole vastaavanlaista opiskelijajuhlaa kotona, ranskalainen Elizabeth Zahoui totesi.

Vaihto-opiskelijat ja ulkomailta Turun yliopistoon töihin tulleet juhlivat yhdessä jo vapunaatonaattona. Suomalainen karnevaali sai varauksetonta kiitosta.

​Kansainväliset palvelut järjesti vaihto-opiskelijoille ja kv-henkilökunnalle jo perinteeksi muodostuneen vapunaloittajaisjuhlan Mercatorilla 29.4. Tarjolla oli asiamukaisesti simaa ja munkkeja sekä teemaan sopivaa ohjelmaa.

Vaihto-opiskelijat tulivat sankoin joukoin kuvauttamaan itsensä opiskelijahaalareissa ja ylioppilaslakki päässään.

Riemukkaasti kiljahtelevat opiskelijat nappasivat parvelta heitettyjä ilmapalloja, joiden numeroinnin mukaan he saivat palkintoja. Serpentiiniä ja lakritsia voittanut ranskalainen Elizabeth Zahoui, 20, oli innoissaan suomalaisesta opiskelijariehasta.

– En tiennyt mitä odottaa, mutta tämä juhlahan on aivan loistava!

Kielten ja kansainvälisen kaupan opiskelija totesi vaihtareiden aikovan seurata suomalaisen juhlakansan esimerkkiä.

– Koska minulla ei ole haalareita, kiinnitän tämän lukukauden aikana keräämäni haalarimerkit t-paitaan, Elizabeth hymyili.

Vappujuhlassa palkittiin lisäksi vaihtareiden Turku-aiheisen valokuvakilpailun kaksi eniten Facebookissa tykkäyksiä saanutta kuvaa sekä kv-palveluiden oma suosikki.

Iloiset juhlijat lähtivät kauppakorkeakoululta hyvillä mielin jatkamaan vapun viettoa.

Aura Jaakkola

Luotu 30.04.2014 | Muokattu 30.04.2014