Vaikutusvaltaisimpiin markkinoinnin tutkijoihin lukeutuva Stephen L. Vargo vierailee kauppakorkeakoululla 25.3.

24.03.2015

Stephen L. Vargo vierailee kauppakorkeakoululla 25.3.
Thomson Reuters listaa joka vuosi maailman vaikutusvaltaisimmat tutkijat eri aloilta. Taloustieteissä tähän arvostettuun joukkoon valikoitui viime vuonna markkinoinnin professori Stephen L. Vargo Havaijin yliopistosta. Vargo on murtanut markkinoinnin vallitsevaa paradigmaa viimeisen kymmenen vuoden ajan, ja saanut paljon tukea muilta tutkijoilta. Hänen artikkelinsa vuodelta 2004 on siteeratuin markkinoinnin julkaisu 2000-luvulla.
Turun kauppakorkeakoulun yliopisto-opettaja Valtteri Kaartemo on jo pitkään tehnyt yhteistyötä Vargon kanssa. Lukuvuoden 2010–2011 kestäneen Fulbright-vaihdon jälkeen yhteistyö on jatkunut FIMECC:n REBUS-ohjelman puitteissa. Vargo toimii Tekesin rahoittamassa hankkeessa kansainvälisenä asiantuntijana. Projektissa pyritään tukemaan MacGregorin liiketoiminnan uudistumisprosessia hahmottamalla paremmin konttiliikennemarkkinoiden dynamiikkaa ja muutosmekanismeja. Tämän hankkeen puitteissa toteutuu myös Vargon vierailu Turkuun. Vargo toimii Turun kauppakorkeakoulun järjestämän liiketoimintamalli-innovaatioseminaarin pääpuhujana keskiviikkona 25.3.2015.
‒ Vargo ei ole keskittynyt tutkimuksessaan liiketoimintamalleihin, ja hän on tämän vuoksi tapahtumassamme uusien kysymysten äärellä. Uskomme hänen ajatustensa tuovan uutta näkemystä liiketoimintamallien uudistamiseen. Etenkin koemme, että hänen institutionaalinen lähestymistapansa avartaa katsomaan markkinoiden dynamiikkaa laajemmin kuin perinteisesti yrityselämässä on tapana, Kaartemo toteaa.
Turun kauppakorkeakoulu järjestää liiketoimintamalli-innovaatioseminaarin keskiviikkona 25.3.2015 klo 12–16 Elovena-salissa.
Luotu 24.03.2015 | Muokattu 30.07.2021