Viisi Turun yliopiston opiskelijaa vaihdossa Tšekissä – opiskelijat tavoitettu

22.12.2023

Koulutuksen toimialan kansainvälisen liikkuvuuden tiimi on kontaktoinut Tšekissä vaihdossa olevat Turun yliopiston opiskelijat, ja heidät kaikki on tavoitettu.

Tšekissä on vaihdossa viisi Turun yliopiston opiskelijaa, joista neljä Prahassa, jossa Kaarlen yliopistossa tapahtui joukkoampuminen torstaina 21.12.2023. Kaikki viisi opiskelijaa on tavoitettu. Suomen Tšekin-suurlähetystön mukaan Tšekin poliisi ja Suomen ulkoministeriö ovat vahvistaneet, että ampumavälikohtauksessa ei ole loukkaantunut Suomen kansalaisia.

Turun yliopiston rehtori Jukka Kola esittää osanottonsa Kaarlen yliopiston yliopistoyhteisölle koko Turun yliopiston yliopistoyhteisön puolesta.

– Ajatuksemme ovat uhrien, heidän perheidensä ja Kaarlen yliopiston yliopistoyhteisön luona järkyttävien tapahtumien johdosta.

Luotu 22.12.2023 | Muokattu 22.12.2023