ViLLE sähköistää ylioppilaskokeen

21.01.2013

Turun yliopiston informaatioteknologian laitoksella kehitettyä ViLLE-oppimisjärjestelmää suunnitellaan yo-kirjoitusten sähköistäjäksi.

​IT-laitoksella on kehitetty sähköistä massatenttiohjelma ViLLEä vuodesta 2004. Ohjelmaa on testattu jo sadoilla oppilailla Kupittaan lukion kokeissa. Seuraavaksi ohjelmaa testataan Mynämäen lukion englannin yo-kokeen preliminäärissä.

Tutkija Mikko-Jussi Laakso pitää ylioppilaskirjoitusten muuttamista sähköiseksi mullistavana.

– Sähköisessä kokeessa on mahdollista käyttää huomattavasti monimuotoisempia kysymyksiä kuin ennen. On myös helpompaa vastata kysymyksiin monimuotoisemmin ja käyttää vastauksissa hyväksi multimediaa kirjoitetun vastauksen sijaan, Laakso kommentoi YLE Turun uutisille.

Aiheesta lisää:

HA