​Vuosikurssi 2013 aloitti opintonsa

30.08.2013

Uusien opiskelijoiden opinnot alkoivat tiistaina 27.8. Kolme uutta opiskelijaa kertoi suunnitelmistaan opintojen alkamisen kynnyksellä. Katso myös video!

​Katariina Kuttila, Elmo Moilanen ja Simon Rintala aloittivat opintonsa kauppakorkeakoulussa.

Noin 300 uutta opiskelijaa aloitti opintonsa 27.8. Turun kauppakorkeakouluun haki kevään kauppatieteellisen alan yhteisvalinnassa ennätyksellinen 3 972 hakijaa.

Elmo Moilanen haki Turun kauppakorkeakouluun ykkösvaihtoehtonaan.

‒ Koulu on erittäin tasokas, kuten mittarit todistavat: hyvä ponnahduslauta tulevalle uralle. Olen tyytyväinen, että pääsin tänne opiskelemaan. Turku on mukava kaupunki, ja täällä on hyvä henki.

Moilanen kertoo, että tulevia opintoja koskevat suunnitelmat ovat melko selvät.

‒ Tiedän jo, mitä haluaisin tehdä. Aika näyttää, mitä suunnitelmille tapahtuu, mutta tällä hetkellä erityisesti kiinnostavat laskentatoimi, rahoitus ja kansantaloustiede, Moilanen kertoo.

Tiivis yliopistoyhteisö Turun valtti

Simon Rintala sanoo, että opiskelupaikkaa valitessa Turun kauppakorkeakoulu oli selkeä ykkönen. Rintala piti hakukohteita miettiessään erityisesti laajaa ainevalikoimaa tärkeänä kriteerinä. Myös koulun koko vakuutti.

‒ Opiskelijoita, erilaisia vaihtoehtoja ja kursseja on paljon.

Rintala kertoo, että Turun yliopistossa houkutti myös sen yhtenäinen kampusalue.

‒ Näen tämän yhteisönä, jossa on mukava opiskella tulevat vuodet.

Rintalalla on tarkat suunnitelmat opintojen etenemisestä.

‒ Kandivaiheessa valitsen johtamisen ja organisoinnin pääaineekseni, maisterivaiheessa pitää katsoa, mikä silloin on suunta.

Kansainvälisen liiketoiminnan erityisosaaksi

Katariina Kuttila hakeutui Turun kauppakorkeakouluun, koska haluaa opiskella kansainvälistä liiketoimintaa. Turku oli kotikaupunkina myös luonteva valinta, mutta opintotarjonta painoi vaakakupissa sitäkin enemmän.

‒ Suurin piirtein on selvillä, mitä opiskeluvuodet tuovat tullessaan. Olen jo aika tarkkaan suunnitellut, mitä kursseja haluan ottaa ja missä aikataulussa valmistun.

Teksti: Taru Suhonen
Kuvat: Antti Tarponen

Katso video:

Katariina Kuttila, Elmo Moilanen ja Simon Rintala kertovat, miksi valitsivat Turun kauppakorkeakoulun.

Luotu 30.08.2013 | Muokattu 02.09.2013