WORK2017-konferenssi kokoaa huippuasiantuntijat pohtimaan työn ja talouden digitaalista tulevaisuutta 16.‒18.8.

14.08.2017

Kauppakorkeakoulussa järjestettävä laaja kansainvälinen konferenssi tarttuu kotimaisten ja kansainvälisten huippuasiantuntijoiden johdolla ajankohtaiseen kysymykseen: mitä digitaalisuus tarkoittaa työelämässä, taloudessa ja yhteiskunnassa.

​WORK2017-konferenssi lähestyy työn ja talouden digitaalista muutosta paitsi akateemisen tutkimuksen myös yhteiskuntapolitiikan ja elinkeinoelämän näkökulmista. Monipuolisessa ohjelmassa tarkastellaan ilmiötä yhteiskunnan, organisaatioiden ja yksilöiden näkökulmista.

Konferenssi tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden tarttua tutkittuun ja ajankohtaiseen tietoon muun muassa digitaalisesta alustataloudesta, digitaalisuuden vaikutuksista työhön ja työn tekemisen tapoihin, työmarkkinoihin ja työllisyyteen sekä verkostoitua työelämän ja yrittäjyyden kotimaisten ja kansainvälisten huippuasiantuntijoiden kanssa. Tilaisuuteen osallistuu yli 300 tutkijaa, päättäjää ja elinkeinoelämän edustajaa.

Pääpuhujina WORK2017-konferenssissa kuullaan muun muassa alustatalouden yhdysvaltalaista asiantuntijaa Martin Kenneytä Kalifornian yliopistosta, maahanmuuttajien yrittäjyyteen erikoistunutta Monder Ramia Birminghamin yliopistosta, Palo Altossa Yhdysvalloissa toimivan Institute of the Futuren johtaja Marina Gorbisia sekä Intel Corporationin strategi Peter Leviniä monien muiden kotimaisten ja kansainvälisten asiantuntijoiden lisäksi.

Konferenssin järjestää Suomen Akatemian strategisen tutkimusneuvoston rahoittama SWiPE (Smart Work in Platform Economy, Fiksu työ alustatalouden aikakaudella) -tutkimuskonsortio. SWiPE on ensimmäinen laajamittainen työn ja yrittäjyyden muutosta alustatalouden aikakaudella tutkiva ja monipuolisesti tarkasteleva monitieteinen tutkimuskokonaisuus Suomessa. Hankkeen johtaja on professori Anne Kovalainen Turun yliopistosta. Hankkeessa ovat mukana Turun yliopiston lisäksi ETLA ja Työterveyslaitos. Kovalainen toimii myös WORK2017-konferenssin puheenjohtajana.

Lisää aiheesta:

>> http://work2017.fi/