Yhteiskunnallisen vuorovaikutuksen katsaus kertoo monimuotoisesta toiminnasta

03.12.2013

Turun yliopiston sidosryhmille suunnattu katsaus on julkaistu verkossa.

​Katsaus osoittaa, että Turun yliopiston yhteiskunnallinen vuorovaikutus niveltyy yliopiston tutkimukseen ja koulutukseen.

Tutkimuksen ja kehittämishankkeiden myötä syntyy uusia tuotteita, joita myös yritykset ja muut organisaatiot voivat hyödyntää. Yliopistolaiset toimivat erilaisissa asiantuntijatehtävissä ja osallistuvat aktiivisesti julkiseen keskusteluun. Yliopistosta valmistuvat ovat alueelle merkittävä työvoimaresurssi.

Uuden tiedon levittäminen ja viestintä yliopiston toiminnan monipuolisuudesta ovat keskeisiä vuorovaikutuksen toimintoja. Turun yliopistossa on panostettu voimakkaasti tiedeviestinnän kehittämiseen.

– Nyt valmistunut katsaus kertoo toimintojen monimuotoisuudesta sekä yksiköiden ja yksittäisten henkilöiden aktiivisuudesta.  Toivomme, että näiden asioiden kokoaminen ja kertominen tekee yliopistosta entistäkin kiinnostavamman yhteistyökumppanin, vararehtori Tapio Reponen sanoo.

Yliopiston yhteiskunnallista vuorovaikutusta (YVV) on systemaattisesti kartoitettu vuodesta 2010 alkaen, sekä vuosiraportoinnin että erillisten kyselyjen kautta.

Tuomas Koivula

Luotu 03.12.2013 | Muokattu 09.07.2021