Yliopisto isännöi ensi vuonna valtakunnallista sisäilmatapahtumaa

13.11.2013

Sisäilmapaja kokoaa Turkuun 19.–20.11.2014 satoja asiantuntijoita.

Arviolta 600 000 - 800 000 suomalaista altistuu päivittäin kosteusvaurioista aiheutuville sisäilmaongelmille. Pelkästään kosteusvaurioiden ja homeiden aiheuttamien hengityssairauksien suorat terveydenhoitokustannukset nousevat huimiin summiin.

– Sisäilmapaja kokoaa yhteen rakennus- ja sisäilma-alan käytännön toimijat.  Teemana ovat sisäilmaviestinnän haasteet, ensi vuonna voimaan astuva asumisterveysasetus sekä alalle suunniteltu koulutusuudistus, kertoo erikoistutkija Anna-Mari Pessi Turun yliopiston aerobiologian yksiköstä.

Tapahtuman järjestävät Turun yliopiston aerobiologian yksikkö ja Sisäilmayhdistys yhteistyössä Turun Ammattikorkeakoulun ja Turun kaupungin kanssa.

Ohjelmaa järjestävät paikalliset toimijat. Paikalle odotetaan satoja asiantuntijoita eri puolilta Suomea.

TK

Luotu 13.11.2013 | Muokattu 13.11.2013