Yliopisto parantaa nuorten tutkijoiden toimintaympäristöä

25.02.2015

Turun yliopistossa on käynnissä henkilöstöpalveluiden ja Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varman yhteistyöhanke Nuoret tutkijat. Hankkeen kohderyhmänä ovat kaikki yliopistossa uran varhaisvaiheessa olevat, niin palvelussuhteessa kuin muullakin rahoituksella työskentelevät tutkijat.

​Nuoret tutkijat -hankkeen tavoitteena on muun muassa kehittää nuorten tutkijoiden työelämätaitoja ja vastata näin paremmin työelämän tarpeisiin sekä yliopistossa että muilla työelämän sektoreilla. Toisaalta huomio kiinnitetään tutkijoiden terveyteen ja jaksamiseen.

– Kokonaisuutena Turun yliopisto haluaa tukea nuorten tutkijoiden tutkimuksenteon edellytyksiä ja yleisiä työelämävalmiuksia. Yliopistona haluamme olla mukana kehittämässä tutkijanuraa edistäviä keinoja ja olla yhteisö, jossa kaikkien tutkijoiden työskentelyn fyysiset ja henkiset edellytykset ovat kunnossa riippumatta siitä, millä rahoituksella tutkimusta tehdään, henkilöstöjohtaja Tom Riski sanoo.

Nuoret tutkijat -hankkeeseen haetaan parhaillaan hankekoordinaattoria määräaikaiseen työsopimussuhteiseen tehtävään.

Jussi Matikainen

Luotu 25.02.2015 | Muokattu 29.07.2021