Yliopistojen vaalipaneeli haastaa puolueiden edustajat kertomaan tiede- ja koulutuspoliittiset näkemyksensä

26.03.2019

Turkulaiset yliopistoyhteisöt järjestävät yhteisen Tiedevaalipaneelin tiistaina 2.4. kello 14 Educariumin (Assistentinkatu 5) Edu1-salissa. Paneelissa käsitellään muun muassa tieteen ja tutkimuksen merkitystä yleisesti, tutkimuksen, kehityksen ja innovaatioiden rahoitusta ja resurssointia sekä sitä, miten tutkimus ja tiede voivat auttaa Varsinais-Suomen, Suomen ja koko maailman parempaa tulevaisuutta luotaessa.

Paneeliin kutsuttiin kaikkien nykyisten eduskuntapuolueiden edustajat.  Keskusteluun osallistuvat Ulla Achrén (RKP), Janne Ahonen (Tähtiliike), Lauri Heikkilä (PS), Lasse Nikkanen (Liike Nyt), Annina Ruottu (Kesk.), Miika Tiainen (SDP), Anne-Mari Virolainen (Kok.), Konsta Weber (Vihr.) ja Johannes Yrttiaho (Vas.).

Paneelin puheenjohtajana toimii Turun Sanomien vastaava päätoimittaja Kari Vainio.

Paneelin järjestävät turkulaisten tiedeyhteisöjen puolesta Sivistystyönantajat sekä Turun yliopiston ja Åbo Akademin Professoriliiton ja Tieteentekijöiden liiton osastot sekä opiskelijajärjestöt Turun yliopiston ylioppilaskunta ja Åbo Akademis Studentkår.

Tapahtumaa ovat tuottamassa myös Suomen yliopistojen rehtorineuvosto UNIFI, Säätiöiden ja rahastojen neuvottelukunta, Tieteellisten seurain valtuuskunta ja Tieteentekijöiden liitto.
Vastaavat tieteeseen ja sivistykseen keskittyvät vaalikeskustelut järjestetään kevään aikana myös Oulussa ja Tampereella.

Luotu 26.03.2019 | Muokattu 26.03.2019