Yliopistolaiset löysivät Teutorin kirjaston ja aineistot

06.10.2023

Yliopistolaiset ovat löytäneet hyvin tiensä Teutoriin Quantumin kirjaston muutettua sinne mäeltä. Erilaiset työskentelytilat ovat kovassa käytössä ja kovien tieteiden kirjallisuus on mukavasti saman katon alla.

Viime keväinen Quantumin kirjaston muutto pois yliopistonmäeltä epäilytti monia, mutta jo alkusyksy on osoittanut epäilykset turhiksi. Kaikkien kolmen tiedekunnan – matemaattis-luonnontieteellisen, teknillisen ja lääketieteellisen – kurssikirjat, lehdet ja tutkimuskirjallisuus löytyvät hyvin Teutoristakin. Myös työskentelytilaa on enemmän kuin aiemmin.

Hienot tilat – tarpeeksi pistorasioita

Moni yliopistolainen on tullut kesän jälkeen tutustumaan ensi kertaa Teutorin kirjastoon ja ihastunut näkemäänsä: "Tämä on tosi kiva tämä Teutorin kirjasto, olin ekaa kertaa remontin jälkeen. Paljon kivoja lukupaikkoja ja tosi paljon pistorasioita."

Kirjasto pakopelillä tutuksi uusille opiskelijoille

Uusille opiskelijoille kirjaston tiloja ja aineiston käyttöä esiteltiin syksyn aluksi kirjastolaisten laatiman pakopelin avulla. Siinä opiskelijoiden piti käyttää alkuainetaulukkoa ja omia aivonystyröitään, jotta varattu kirja, ryhmätyötilat ja muut kirjaston palvelut löytyivät. Peli sai opiskelijoilta kiitosta: "piristävän erilainen", "Kiva oli!", "Oli kiva aivopähkinä!".

Kovien tieteiden synergiaa - myös palapelin teossa

Jatkossa Turun yliopiston kovien tieteiden kurssikirjat ja tutkimuskirjallisuus löytyvät siis saman katon alta: kellarikerroksessa ovat kurssikirjat, lääketieteellinen kirjallisuus, kovien tieteenalojen painetut lehdet ja osa opinnäytteistä. Seuraavasta kerroksesta löytyvät muut tieteenalat kemiasta matematiikkaan, biologiasta geologiaan. Niin, ja siellä on myös aina uusi palapeli koottavaksi!

Tervetuloa Teutorin kirjastoon!

Opiskelijoita Teutorin kirjastossa