Yliopistonmäen opiskelijaravintola Galileista tulee 5G-kahvila

21.05.2019

Unican opiskelijaravintola Galilei ja Turun Osuuskaupan Coffee House Wiklund ovat maailman ensimmäiset 5G-kahvilat. Galileissa 5G-verkko on ravintolan asiakkaiden käytössä 21.5.2019 alkaen ja Coffee Housessa se otettiin käyttöön 15.4.2019.

Galilein asiakkaat pääsevät käyttämään Elisan 5G-verkkoa wifin välityksellä. Uudet 5G-kahvilat liittyvät Elisan ja Turun kaupungin käynnistämään kolmevuotiseen 5G-kumppanuushankkeeseen, jonka tavoitteena on vahvistaa Turun asemaa älykkäänä kaupunkina 5G:tä hyödyntäen.

Yhdysvaltalaisen The Future Today Instituten maaliskuussa julkaisema Tech Trends -raportti sijoitti Turun 7. sijalle sadan älykkäimmän kaupungin vertailussa. Sijoitus oli suomalaisista kaupungeista paras.

– Yksi tärkeimmistä Turun menestyksen syistä on mobiiliteknologian edistyksellinen hyödyntäminen. Tämä siirtyy taas uudelle tasolle Elisan rakentaman 5G-verkon myötä. Kumppanuus tuo uusia palveluita ja käytännön toteutuksia turkulaisille ensimmäisten joukossa maailmassa, Turun kaupungin strategia- ja kehittämisjohtaja Jussi Vira iloitsee.

Luotu 21.05.2019 | Muokattu 21.05.2019