Yliopistot pystyttivät Tiedepuiston Turun messuille

23.08.2013

​Turun yliopiston fysiikan tutkijat ja opiskelijat ovat yhteistyössä Åbo Akademin kollegoidensa kanssa rakentaneet messuille Tiedepuiston, missä perheen pienimmät – ja vähän isommatkin – pääsevät testaamaan energian tuottamista.

Turun yliopiston ja Åbo Akademin yhteinen Tiedepuisto on rakennettu Turku Energian messuosaston yhteyteen Turun messukeskuksen C-halliin.

- Yliopistojen yhteistyö Turku Energian kanssa on jatkoa vuoden 2011 messuille, jolloin ensimmäistä kertaa mukana ollut Tiedepuisto sai valtaisan suosion, kertoo messuosaston suunnittelua vetänyt Jaani Tuura fysiikan ja tähtitieteen laitokselta.

Tällä kertaa osastolla voi itse kokeilla muun muassa aaltoenergian luomiseen, solitonikoneen rakentamiseen tai tutustua sitruunasähkön tekemiseen.

Aatu (2v.) ja Julius (4v.) Karlsonille Tiedepuisto oli messuvierailun ensimmäinen etappi. – Pojat varmaan vihtyisivät näiden vempaitten ääressä koko loppupäivän, totesi poikien äiti.

Tiedepuisto Turun messuilla 21.-25.8.2013,
Turku Energian osastolla Turun messukeskuksen C-hallissa .
Tervetuloa!

Kuvat: Hanna Oksanen