Yrityskohtainen valmennusohjelma kehittää organisaatiota ja sen henkilöstöä

07.12.2012

OP-Pohjola-ryhmän kanssa suunniteltuun ja toteutettuun yritysliiketoiminnan valmennusohjelmaan osallistui ryhmän yritysasiakasliiketoiminnan ja myynnin johdossa toimivia henkilöitä ympäri Suomen. Onnistunut pilotti on jo saanut jatkoa.

​OP-Pohjola-ryhmän valtakunnallisesta yritysliiketoiminnan johtamisen valmennusohjelmasta valmistui 8.11.2012 kaksitoista tyytyväistä osallistujaa. Heistä kuvassa (ylärivissä vasemmalta) Juha Karjalainen, Heikki Palosaari, Turkka Suo, Pia Toivola (TSE exe), Ville Jumppanen, Sami Peura, Liisa Parikka (OP-Palvelut), (alarivissä vasemmalta) Arto Koski, Eerika Koivisto, Otto Könkkölä, Rami Mäkinen ja Niklas Rosenberg. Lisäksi valmistumistilaisuuteen osallistui joukko osuuspankkien ja keskusyhteisökonsernin johtoa.

​Turun yliopiston kauppakorkeakoulun johtamiskoulutusyksikkö TSE exen ja OP-Pohjola-ryhmän ensimmäinen valtakunnallinen yritysliiketoiminnan johtamisen valmennusohjelma sai päätöksensä 8.11.2012, kun kaksitoista osallistujaa sai kymmenen kuukauden opintonsa päätökseen. Valtakunnallisen ohjelman osallistujat tulivat sekä osuuspankeista että keskusyhteisökonsernista. Organisaatiotasolla ohjelman tavoitteena on tukea OP-Pohjola-ryhmän yhteisten päämäärien kirkastamista käytännön tasolla ja syventää johtamisosaamista.

‒ Yrityskohtainen ohjelma mahdollistaa luottamukselliset ja syvät keskustelut yritysliiketoiminnan kehittämisen kannalta tärkeistä asioista, sanoo koulutuspäällikkö Pia Toivola TSE exestä.

Henkilöstön omat kehittymistavoitteet tärkeä osa ohjelmaa

Ohjelmalla on myös yksilötason tavoitteita. Keskeisenä tavoitteena oli vahvistaa osallistujien näkemystä ja osaamista yritysasiakkuuksien strategisen johtamisen ja palveluliiketoiminnan kehittämisen alueilla.

‒ Erityisesti kehittämisessä painottuivat yritysasiakkaan liiketoiminnan ja asiakkuuksien ymmärtämisen syventäminen, Toivola kertoo.

Osallistujien toiveesta ohjelmassa keskityttiin myös matriisiorganisaation johtamiseen, yrityskulttuurien yhdistämiseen sekä asiakaslähtöisyyteen arjen tekemisessä.

Viime tammikuussa käynnistynyt pilottiohjelma on jo saanut jatkoa, ja toinen ryhmä aloitti syyskuussa.

‒ Olemme olleet tyytyväisiä yrityskohtaisen valmennuksen antiin, ja tiivistä yhteistyötä onkin tarkoitus jatkaa kaksi kertaa vuodessa alkavilla valmennusohjelmilla, kertoo palvelualueen johtaja Markku Vehmas OP-Palveluista.

TSE exe tarjoaa organisaatioille  yksilöllisesti suunniteltuja kehittämispalveluja. Vuonna 1982 perustettu johtamiskoulutusyksikkö on toiminut kansainvälisten organisaatioiden, pk-yritysten ja kuntien aktiivisena kehittämiskumppanina jo yli 30 vuotta.

Luotu 07.12.2012 | Muokattu 28.10.2020