
Christina
Salmivalli
tutkimuskeskus ja lippulaiva INVEST
professori, psykologia
PhD
Links
Asiantuntijuusalueet
Lasten ja nuorten vertaissuhteet
Sosiaalinen kehitys
Kiusaaminen
Preventio
Interventio
Julkaisut
Effectiveness of the KiVa Antibullying Program with and without the Online Game in Chile: a Three-Arm Cluster Randomized Controlled Trial (2022)
Prevention Science
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The dynamic associations between social dominance goals and bullying from middle to late childhood: The moderating role of classroom bystander behaviors (2022)
Journal of Educational Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Facilitators and Barriers to the Sustainability of a School‑Based Bullying Prevention Program (2022)
Prevention Science
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Bullying Interrupted: Victimized Students in Remote Schooling During the COVID-19 Pandemic (2022)
International journal of bullying prevention
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Bidirectional Associations of Prosocial Behavior with Peer Acceptance and Rejection in Adolescence (2022)
Journal of Youth and Adolescence
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
What Works for Whom in School-Based Anti-bullying Interventions? An Individual Participant Data Meta-analysis (2022)
Prevention Science
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Transition to emerging adulthood during the COVID-19 pandemic: Changes in anxiety and the role of inclusion/exclusion experiences (2022)
European Journal of Developmental Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Intention to Stop Bullying following a Condemning, Empathy-Raising, or Combined Message from a Teacher - Do Students' Empathy and Callous-Unemotional Traits Matter? (2022)
Journal of Youth and Adolescence
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Does defending victimized peers put youth at risk of being victimized? (2022)
Child Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Rumination as a Mediator of the Prospective Association Between Victimization and Bullying (2021)
Research on Child and Adolescent Psychopathology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))