
Christina
Salmivalli
INVEST lippulaiva
professori, Psykologia
PhD
Links
Asiantuntijuusalueet
Lasten ja nuorten vertaissuhteet
Sosiaalinen kehitys
Kiusaaminen
Preventio
Interventio
Julkaisut
Intention to Stop Bullying following a Condemning, Empathy-Raising, or Combined Message from a Teacher - Do Students' Empathy and Callous-Unemotional Traits Matter? (2022)
Journal of Youth and Adolescence
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Facilitators and Barriers to the Sustainability of a School‑Based Bullying Prevention Program (2022)
Prevention Science
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Validation of the revised Olweus bully/victim questionnaire (OBVQ-R) among adolescents in Chile (2021)
Frontiers in Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Rumination Mediates the Longitudinal Associations Between Elementary-School Victimization and Adolescents' Internalizing Problems (2021)
Journal of Interpersonal Violence
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Longitudinal associations between poor reading skills, bullying and victimization across the transition from elementary to middle school (2021)
PLoS ONE
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Introduction: A Decade Review of Adolescence Research (2021)
Journal of Research on Adolescence
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Rumination as a Mediator of the Prospective Association Between Victimization and Bullying (2021)
Research on Child and Adolescent Psychopathology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Why Does Classroom-level Victimization Moderate the Association between Victimization and Depressive Symptoms? The “Healthy Context Paradox” and Two Explanations (2021)
Child Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Bullying Prevention in Adolescence: Solutions and New Challenges from the Past Decade (2021)
Journal of Research on Adolescence
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Effects of the KiVa Anti-Bullying Program on Affective and Cognitive Empathy in Children and Adolescents (2021)
Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))