![Christina Salmivalli profiilikuva](/sites/default/files/styles/profile_picture_horizontal/public/images/profile/853800.jpg?itok=vpVaEp01)
Christina
Salmivalli
professori, psykologia
PhD
Ota yhteyttä
+358 29 450 2715
+358 40 099 5473
Assistentinkatu 7
20500
Turku
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Lasten ja nuorten vertaissuhteet
Sosiaalinen kehitys
Kiusaaminen
Preventio
Interventio
Julkaisut
Early Maladaptive Schemas and Their Associations with Perceived Parental Bonding among Adolescents Entering Specialized Health Care (2024)
International Journal of Cognitive Therapy
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A preliminary validation of PMQ-A four-factor questionnaire measuring parental mentalizing (2024)
Frontiers in Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Heterogeneity of adolescent bullying perpetrators : Subtypes based on victimization and peer status (2024)
Journal of Research on Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Does Childcare Attendance Moderate the Associations Between Mother-Child Depressive Symptoms and Children’s Peer Victimization Experiences? (2024)
Journal of Child and Family Studies
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Improving the implementation of KiVa antibullying program with tailored support: Study protocol for a cluster randomized controlled trial (2024)
Contemporary Clinical Trials
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Do Adolescents Adopt the Prosocial Behaviors of the Classmates They Like? A Social Network Analysis on Prosocial Contagion (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Admitting to bullying others or denying it: Differences in children's psychosocial adjustment and implications for intervention (2024)
International Journal of Behavioral Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Bias-based harassment and bullying : a commentary (2024)
European Journal of Developmental Psychology
(B1 Vertaisarvioimaton kirjoitus tieteellisessä lehdessä )
Admitting to bullying others or denying it: Differences in children’s psychosocial adjustment and implications for intervention (2024)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Entering the Classroom : Do Newcomers Experience More Peer Victimization than Their Established Peers? (2024)
Research on Child and Adolescent Psychopathology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )