Christina
Salmivalli
professori, psykologia
PhD
Ota yhteyttä
+358 29 450 2715
+358 40 099 5473
Assistentinkatu 7
20500
Turku
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Lasten ja nuorten vertaissuhteet
Sosiaalinen kehitys
Kiusaaminen
Preventio
Interventio
Julkaisut
Does the classroom context moderate the effects of internalizing problems and peer status on peer victimization? Testing a vulnerability-by-context model (2025)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Young Adults' Social Relationships Affect Their Likelihood of Ruminating About Past School‐Age Victimization (2025)
Aggressive Behavior
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Defending Behavior and Victimization: Between- and Within-Person Associations (2025)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
In memory of Peter K. Smith: sparking a global research community with impactful bullying research (2025)
European Journal of Developmental Psychology
(B1 Vertaisarvioimaton kirjoitus tieteellisessä lehdessä )
Is Social Mindfulness an Antidote to Early Adolescents' Aggressive Behavior in Daily School Life? The Moderating Role of Classroom Interpersonal Climate (2025)
Journal of Personality
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Advancing the Science and Practice of School Psychology Internationally: Transnational Leadership Cultivating Diversity, Equity, Innovation, Inclusion, and Global Impact (2025)
Psychology in the Schools
(B1 Vertaisarvioitu muu artikkeli (esim. pääkirjoitus, letter, comment) tieteellisessä lehdessä)
A multifaceted developmental psychology. The harvest of the 23rd ECDP. An introduction (2025)
European Journal of Developmental Psychology
(B1 Vertaisarvioimaton kirjoitus tieteellisessä lehdessä )
Ecological Momentary Assessment of Targeted Interventions Addressing Bullying: What Are the Benefits? (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Longitudinal Relationships Between Empathy and Bullying Among Boys and Girls: A Random Intercept Cross‐Lagged Panel Model Study (2025)
Aggressive Behavior
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )