Christina
Salmivalli
professori, psykologia
PhD
Ota yhteyttä
+358 29 450 2715
+358 40 099 5473
Assistentinkatu 7
20500
Turku
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Lasten ja nuorten vertaissuhteet
Sosiaalinen kehitys
Kiusaaminen
Preventio
Interventio
Julkaisut
Do Targeted Interventions Diminish Victimization? Testing the Short- and Longer-term Effectiveness of Condemning, Empathy-Raising, and Combined Approaches (2025)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Why Do Student Perceptions of Teachers’ Condemning of the Bullying and Empathy-Raising Lead to Intention to Stop Bullying? The Role of Emotions (2025)
Prevention Science
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Choosing friends based on similarity or popularity? Friendship preferences of children exhibiting bullying and defending in late childhood (2025)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
An Observational Study of Parents Reading a Storybook About Bullying to Their Young Child: Are Bystander Responses Discussed? (2025)
Social Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Equitable Shifts in Youth Resilience? Distinguishing Normative Changes and Pandemic Effects on Academic Self-Efficacy and Cognitive Reappraisal (2025)
Developmental Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Mentalization and mindfulness: A scoping review. (2025)
Journal of Psychotherapy Integration
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)
A healthy context, a just context? The role of classroom-level victimization in the adverse effects of bullying victimization on students' belief in a just world (2025)
Journal of School Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Trajectories of Bystander Behaviors in Bullying during Secondary Education: the Role of Moral Disengagement and Conformity To Peer Pressure (2025)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Does the classroom context moderate the effects of internalizing problems and peer status on peer victimization? Testing a vulnerability-by-context model (2025)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Young Adults' Social Relationships Affect Their Likelihood of Ruminating About Past School‐Age Victimization (2025)
Aggressive Behavior
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )