Christina
Salmivalli
professori, psykologia
PhD
Ota yhteyttä
+358 29 450 2715
+358 40 099 5473
Assistentinkatu 7
20500
Turku
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Lasten ja nuorten vertaissuhteet
Sosiaalinen kehitys
Kiusaaminen
Preventio
Interventio
Julkaisut
Is Social Mindfulness an Antidote to Early Adolescents' Aggressive Behavior in Daily School Life? The Moderating Role of Classroom Interpersonal Climate (2025)
Journal of Personality
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Advancing the Science and Practice of School Psychology Internationally: Transnational Leadership Cultivating Diversity, Equity, Innovation, Inclusion, and Global Impact (2025)
Psychology in the Schools
(B1 Vertaisarvioitu muu artikkeli (esim. pääkirjoitus, letter, comment) tieteellisessä lehdessä)
A multifaceted developmental psychology. The harvest of the 23rd ECDP. An introduction (2025)
European Journal of Developmental Psychology
(B1 Vertaisarvioimaton kirjoitus tieteellisessä lehdessä )
Ecological Momentary Assessment of Targeted Interventions Addressing Bullying: What Are the Benefits? (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Longitudinal Relationships Between Empathy and Bullying Among Boys and Girls: A Random Intercept Cross‐Lagged Panel Model Study (2025)
Aggressive Behavior
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Exposure to bullying engages social distress circuits in the adolescent and adult brain (2025)
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )Do Targeted Interventions Diminish Victimization? Testing the Short- and Longer-term Effectiveness of Condemning, Empathy-Raising, and Combined Approaches (2025)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Why Do Student Perceptions of Teachers’ Condemning of the Bullying and Empathy-Raising Lead to Intention to Stop Bullying? The Role of Emotions (2025)
Prevention Science
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Admitting to bullying others or denying it: Differences in children’s psychosocial adjustment and implications for intervention (2025)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Choosing friends based on similarity or popularity? Friendship preferences of children exhibiting bullying and defending in late childhood (2025)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )