Christina
Salmivalli
professori, psykologia
PhD
Ota yhteyttä
+358 29 450 2715
+358 40 099 5473
Assistentinkatu 7
20500
Turku
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Lasten ja nuorten vertaissuhteet
Sosiaalinen kehitys
Kiusaaminen
Preventio
Interventio
Julkaisut
In memory of Peter K. Smith: sparking a global research community with impactful bullying research (2025)
European Journal of Developmental Psychology
(B1 Vertaisarvioimaton kirjoitus tieteellisessä lehdessä )
Admitting to bullying others or denying it: Differences in children’s psychosocial adjustment and implications for intervention (2025)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Is Social Mindfulness an Antidote to Early Adolescents' Aggressive Behavior in Daily School Life? The Moderating Role of Classroom Interpersonal Climate (2025)
Journal of Personality
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Advancing the Science and Practice of School Psychology Internationally: Transnational Leadership Cultivating Diversity, Equity, Innovation, Inclusion, and Global Impact (2025)
Psychology in the Schools
(B1 Vertaisarvioitu muu artikkeli (esim. pääkirjoitus, letter, comment) tieteellisessä lehdessä)
A multifaceted developmental psychology. The harvest of the 23rd ECDP. An introduction (2025)
European Journal of Developmental Psychology
(B1 Vertaisarvioimaton kirjoitus tieteellisessä lehdessä )
Ecological Momentary Assessment of Targeted Interventions Addressing Bullying: What Are the Benefits? (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Longitudinal Relationships Between Empathy and Bullying Among Boys and Girls: A Random Intercept Cross‐Lagged Panel Model Study (2025)
Aggressive Behavior
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Exposure to bullying engages social distress circuits in the adolescent and adult brain (2025)
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )Do Targeted Interventions Diminish Victimization? Testing the Short- and Longer-term Effectiveness of Condemning, Empathy-Raising, and Combined Approaches (2025)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Why Do Student Perceptions of Teachers’ Condemning of the Bullying and Empathy-Raising Lead to Intention to Stop Bullying? The Role of Emotions (2025)
Prevention Science
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )