
Christina
Salmivalli
professori, psykologia
PhD
Ota yhteyttä
+358 29 450 2715
+358 40 099 5473
Assistentinkatu 7
20500
Turku
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Lasten ja nuorten vertaissuhteet
Sosiaalinen kehitys
Kiusaaminen
Preventio
Interventio
Julkaisut
Equitable Shifts in Youth Resilience? Distinguishing Normative Changes and Pandemic Effects on Academic Self-Efficacy and Cognitive Reappraisal (2025)
Developmental Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Does the classroom context moderate the effects of internalizing problems and peer status on peer victimization? Testing a vulnerability-by-context model (2025)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Defending Behavior and Victimization: Between- and Within-Person Associations (2025)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Admitting to bullying others or denying it: Differences in children’s psychosocial adjustment and implications for intervention (2025)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Is Social Mindfulness an Antidote to Early Adolescents' Aggressive Behavior in Daily School Life? The Moderating Role of Classroom Interpersonal Climate (2025)
Journal of Personality
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Ecological Momentary Assessment of Targeted Interventions Addressing Bullying: What Are the Benefits? (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Do Targeted Interventions Diminish Victimization? Testing the Short- and Longer-term Effectiveness of Condemning, Empathy-Raising, and Combined Approaches (2025)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Choosing friends based on similarity or popularity? Friendship preferences of children exhibiting bullying and defending in late childhood (2025)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Improving the implementation of KiVa antibullying program with tailored support: Study protocol for a cluster randomized controlled trial (2024)
Contemporary Clinical Trials
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Does Childcare Attendance Moderate the Associations Between Mother-Child Depressive Symptoms and Children’s Peer Victimization Experiences? (2024)
Journal of Child and Family Studies
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )