Christina
Salmivalli
professori, psykologia
PhD
Ota yhteyttä
+358 29 450 2715
+358 40 099 5473
Assistentinkatu 7
20500
Turku
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Lasten ja nuorten vertaissuhteet
Sosiaalinen kehitys
Kiusaaminen
Preventio
Interventio
Julkaisut
Ecological Momentary Assessment of Targeted Interventions Addressing Bullying: What Are the Benefits? (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Longitudinal Relationships Between Empathy and Bullying Among Boys and Girls: A Random Intercept Cross‐Lagged Panel Model Study (2025)
Aggressive Behavior
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Exposure to bullying engages social distress circuits in the adolescent and adult brain (2025)
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )Do Targeted Interventions Diminish Victimization? Testing the Short- and Longer-term Effectiveness of Condemning, Empathy-Raising, and Combined Approaches (2025)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Why Do Student Perceptions of Teachers’ Condemning of the Bullying and Empathy-Raising Lead to Intention to Stop Bullying? The Role of Emotions (2025)
Prevention Science
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Choosing friends based on similarity or popularity? Friendship preferences of children exhibiting bullying and defending in late childhood (2025)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
An Observational Study of Parents Reading a Storybook About Bullying to Their Young Child: Are Bystander Responses Discussed? (2025)
Social Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Equitable Shifts in Youth Resilience? Distinguishing Normative Changes and Pandemic Effects on Academic Self-Efficacy and Cognitive Reappraisal (2025)
Developmental Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Mentalization and mindfulness: A scoping review. (2025)
Journal of Psychotherapy Integration
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)
A healthy context, a just context? The role of classroom-level victimization in the adverse effects of bullying victimization on students' belief in a just world (2025)
Journal of School Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )