Çiğdem
Haser
professori, opettajankoulutuslaitos (Rauma)
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Matematiikan didaktiikka
opettajankoulutus
matematiikkaan liittyvät uskomukset
Julkaisut
Mathematics-related teacher identity profiles of preservice elementary school teachers and middle school mathematics teachers: A latent class analysis (2025)
Teaching and Teacher Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A scale for seventh and eighth grade students’ attitudes towards skill-based mathematics questions (2024)
Turkish Journal of Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Self-regulated learning strategies used by prospective mathematics teachers (2024)
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Teacher identities and teacher identity change in pre-service mathematics teachers’ metaphors (2024)
Research in Mathematics Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Transformation of preservice mathematics teachers' teacher identity orientations through a video club (2023)
Journal of Mathematics Teacher Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Doctoral Supervisors’ conceptions of mathematics education research and mathematics education researcher (2023)
Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
Correction to: Who Is a Mathematics Teacher and What Does a Mathematics Teacher Do? (2023)
International Journal of Science and Mathematics Education
(O2 Muu julkaisu )
Who Is a Mathematics Teacher and What Does a Mathematics Teacher Do? (2023)
International Journal of Science and Mathematics Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A case of a preservice middle school mathematics teacher’s planned and enacted formative assessment strategies (2023)
Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
A sixth-grade student’s growth in understanding written proof texts: Pre- and post-interview analyses of a teaching experiment study (2022)
Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))