Erkki
Sutinen
erityisasiantuntija, tietotekniikan laitos
PhD
Asiantuntijuusalueet
opetusteknologia
digitaaliteologia
co-design
tietojenkäsittelytieteen opetuksen tutkimus
kehitysteknologia (ICT4D)
Julkaisut
‘It's Technology that Gets us Together’–Exploring Teachers' Perspectives on Holographic Telepresence for Synchronous Hybrid Learning in Schools (2025)
IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Inclusion By Integration: Designing Online Training for New Immigrants as Future Workforce Contributors to Finnish Society (2025)
International Journal of Designs for Learning
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Bridging Virtual and Real: A Comparison of Mixed Reality and 2D Video Conferencing for Embodied Collaboration in Distance Education (2025)
IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Integrating Generative AI to Higher Education Systems in Africa: Reflections from Tests in Namibia (2025)
IST-Africa
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Primary School Students Designing for Future Relationship Building in Extended Realities: Encounters with Live Human Holograms (2024)
Participatory Design Conference
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Enhancing Teacher Training for Online Immigrant Integration Programs : A Design Science Approach (2024)
International journal of technology in education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Integration Dimensions of Programming Education in Namibia (2024)
International Conference on Computing Education Research
(O2 Muu julkaisu )
WIP: Integrating Green Computing Competencies Into Southern African Curricula (2024)
Frontiers in Education Conference, Conference proceedings : Frontiers in Education Conference
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Co-designing Digital Games Across the Boundary of Childhood and Youth (2024)
International Journal of Human-Computer Interaction
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Teachers and Students Envisioning Mixed Reality Remote Learning: A Qualitative Exploration on Fostering Academic Engagement (2024)
Technology, Knowledge and Learning
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )