
Juli-Anna
Aerila
yliopistonlehtori, opettajankoulutuslaitos (Rauma)
PhD (education); Docent (literature education and reading)
Julkaisut
Crafting Humorous Soft Toys: Incorporating Humour to a Holistic Craft Process in Early Years Education (2025)
Design and technology education: an international journal (aik. Journal of Design and Technology Education)
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Perheissä esiintyvät lasten lukukulttuurit vanhempien kuvaamana (2024)
Ainedidaktiikka
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Home and School Cooperation : Towards a Dynamic Combination of Sharing, Partnership, Interdependency and Power (2024)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Integrating the Arts into Preschool Literacy Practices (2024)
Young Children
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
‘We have a great deal of influence’: Finnish early childhood in-service teachers’ agency for culturally sustaining pedagogy (2024)
Teachers and Teaching: Theory and Practice
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Lukumaan Lumoa (LULU) rakentamassa – Kirjasto tukee perheiden ja varhaiskasvatuksen lukutaitotyötä LULU-hankkeessa (2024)
Kas!-blogi
(E1 Yleistajuinen artikkeli lehdessä)
Oltre il libro CARTACEO: le nuove frontiere della letteratura digitale per l’INFANzia (2024)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Luja-hankkeessa koulujen ja kirjaston väliselle yhteistyölle löytyi yhteinen suunta (2024)
Kielikukko
(D1 Artikkeli ammattilehdessä)
Tavoitteena jokaisen oppilaan hyvä lukukokemus – MORE-hankkeessa kehitetään koulujen ja kirjaston yhteistyötä Reading for Pleasure -pedagogiikan hengessä (2024)
Kas!-blogi
(E1 Yleistajuinen artikkeli lehdessä)
Resources in Finnish ECEC Centers - Confirming a Solid Ground for Future Readers (2024)
Pampaedia
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )