Mikko-Jussi
Laakso
professori, oppimisanalytiikan tutkimusinstituutti
Julkaisut
Beyond performance: Emotions before and after semi-high-stakes mathematics testing among school-aged students (2025)
British Journal of Educational Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Failing forward in chemistry laboratory course: The role of engagement and mistakes during pre-lab activities on students' situational engagement (2025)
Chemistry Education Research and Practice
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
BeLLE: Exploring the Accuracy of the Task Difficulty Ratings in the Bebras Challenge (2025)
Lecture Notes in Computer Science
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
The Association Between Social Outsiderhood and School Absence is Mediated by Internalizing Symptoms (2025)
School Mental Health
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Psychometric Evidence for the Functional Numeracy Assessment Dyscalculia Battery (FUNA-DB Screener) (2025)
European Journal of Psychological Assessment
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Analytical Methods and Tools for Evaluating the Development of Computational Thinking Abilities (2025)
International Journal of Education and Information Technologies
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Technology-enhanced Learning and Learning Analytics for personalized STEM learning: A scoping review (2025)
International Journal of Educational Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Gauging Misclassification in Rapid Guessing Identification in a Fast-Paced Vocabulary Test (2025)
Applied Measurement in Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
BeLLE: Detecting National Differences in Computational Thinking and Computer Science Through an International Challenge (2024)
International Conference on Computer Science and Mathematics, Lecture Notes in Computer Science
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Arithmetic fluency and number processing skills in identifying students with mathematical learning disabilities (2024)
Research in Developmental Disabilities
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )