
Tapio
Pahikkala
professori, Data-analytiikka
Professor
Julkaisut
Bayesian Inference for Predicting the Monetization Percentage in Free-to-Play Games (2022)
IEEE Transactions on Games
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Generalized vec trick for fast learning of pairwise kernel models (2022)
Machine Learning
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Quicksort leave-pair-out cross-validation for ROC curve analysis (2022)
Computational Statistics
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Detection of Prostate Cancer Using Biparametric Prostate MRI, Radiomics, and Kallikreins: A Retrospective Multicenter Study of Men With a Clinical Suspicion of Prostate Cancer (2021)
Journal of Magnetic Resonance Imaging
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Adaptive risk prediction system with incremental and transfer learning (2021)
Computers in Biology and Medicine
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Effect of oat β-glucan of different molecular weights on fecal bile acids, urine metabolites and pressure in the digestive tract – A human cross over trial (2021)
Food Chemistry
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
A Resource Management Model for Distributed Multi-Task Applications in Fog Computing Networks (2021)
IEEE Access
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Modeling drug combination effects via latent tensor reconstruction (2021)
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))Predicting profitability of peer-to-peer loans with recovery models for censored data (2020)
International Conference on Intelligent Decision Technologies, International Conference on Intelligent Decision Technologies
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
Measuring Player Retention and Monetization Using the Mean Cumulative Function (2020)
IEEE Transactions on Games
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))