Kirjallisuustieteiden tutkinto-ohjelma, kotimainen kirjallisuus, filosofian maisteri (2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• haluat valmistua kotimaisen kirjallisuuden ja kulttuurin kysymyksiin perehtyneeksi asiantuntijaksi
  • olet kiinnostunut urasta kulttuurikentällä esimerkiksi kustannusalalla, kulttuurijärjestöissä, hallinto- ja projektitehtävissä tai media-alalla

Kotimaisen kirjallisuuden oppiaineessa opetetaan ja tutkitaan sekä suomalaisen kirjallisuuden historiaa että nykyhetken kirjallista elämää uusia kansainvälisiä teorioita käyttämällä.

Koulutuksesta valmistut suomalaisen kirjallisuusinstituution asiantuntijaksi. Oppiaineesta valmistuneet ovat kriittisiä, laajasti kirjallisuuden ja kulttuurin kysymyksiin perehtyneitä asiantuntijoita, jolla on valmiudet toimia opetuksen, viestinnän, hallinnon, tutkimuksen ja kulttuurielämän moninaisilla kentillä.

Koulutuksesta valmistuneita opiskelijoita sijoittuu myös koulutussektorin ja kulttuurintuotannon palvelukseen. Kotimainen kirjallisuus tai yleinen kirjallisuustiede voi olla pääaineena myös suomen kielen ja kirjallisuuden opettajaksi tähtäävällä.

Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, joka innostaa ja inspiroi.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja
  • (yliopisto-)opettaja
  • tiedottaja