Median, musiikin ja taiteen tutkimuksen koulutusohjelma, musiikkitiede, filosofian maisteri (2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• olet kiinnostunut soivasta kulttuurista - populaarimusiikista klassiseen musiikkiin sekä monista musiikin käyttöyhteyksistä elokuvissa, netissä ja peleissä, keikkatoiminnassa ja arkikonteksteissa
  • haaveilet musiikkiin liittyvästä ammatista viestintä-, media- tai kulttuurialalla, musiikkiteollisuudessa, tai vaihtoehtoisesti opetuksen tai tutkimuksen tehtävissä

Musiikkitieteen maisterikoulutus kehittää valmiuksia eritellä, kuvata ja tulkita musiikkia ja musiikkikulttuuria sekä tuottaa niitä koskevaa tietoa. Turun yliopiston musiikkitieteen tutkimuksellinen painopiste on musiikin kulttuurinen tutkimus.

Opinnot antavat sinulle valmiudet erityisesti erilaisiin musiikin, taiteen ja kulttuurin asiantuntijatehtäviin.
Koulutuksesta valmistuneita työskentelee mm. toimittajana, suunnittelijana, kriitikkona, opettajana tai tutkijana esimerkiksi viestinnän ja median alalla, musiikkiteollisuudessa, taide- ja kulttuurihallinnossa, arkistoissa, kirjastoissa ja kustantamoissa sekä erilaisissa oppilaitoksissa.

Sitaatti hum musiikkitiede kavasto 2-Edit
Lähdin opiskelemaan musiikkitiedettä, koska olen itse musikiin harrastaja ja muusikko ja halusin paikan, jossa voi opiskella musiikkia laaja-alaisesti ja oppia ymmärtämään sitä paremmin eri näkökulmista.
Topias Kavasto
musiikkitieteen opiskelija
Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, joka innostaa ja inspiroi.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• kulttuuri- ja taidealan tuottaja
  • kulttuurijohtaja
  • musiikkikriitikko