Valtio-oppi, valtiotieteiden maisteri (2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• olet kiinnostunut politiikasta, poliittisista instituutioista ja  kansainvälisestä politiikasta
  • haluat oppia ymmärtämään valtio-opin tieteenalaa ja merkitystä syvemmin sekä oppia soveltamaan sen menetelmiä
  • tähtäät työuralle, jossa voi vaikuttaa tulevaisuuden yhteiskuntaan ja päätöksentekoon

Koulutuksesta valmistuu yhteiskuntaa ja maailman tapahtumia ymmärtäviä asiantuntijoita, jotka  osaavat löytää, analysoida ja tuottaa tietoa ja työllistyvät hyvin. Valtio-opin maisterikoulutus sopii sinulle jos tähtäät vaikkapa diplomaatin, poliitikon, tutkijan, virkamiehen, tiedottajan, toimittajan tai opettajan uralle.

Turun yliopiston valtio-opin tarjoama koulutus on erittäin laaja-alainen. Opinnoissa saat perusteelliset tiedot valtio-opin tieteenalasta, historiasta ja menetelmistä sekä niiden soveltamisesta ja merkityksestä yhteiskunnassa. Perehdyt politiikkaan, poliittisiin instituutioihin ja kansainväliseen politiikkaan. Oppiaineessa on maan paras valtio-opin opettaja–opiskelija -suhdeluku.

Valmistuneet maisterit ovat sijoittuneet valtionhallintoon, järjestöihin, kansainvälisiin tehtäviin, viestintä- ja media-alalle, yritysmaailmaan, koulutussektorille ja tutkimustehtäviin yliopistoihin ja tutkimuslaitoksiin. Koulutuksesta valmistuneet ovat työllistyneet erittäin hyvin. Osa valmistuneista on edennyt urallaan todella merkittäviin tehtäviin.

sitaattikuva soc makkonen
Täällä opiskelijoilla on hyvät mahdollisuudet toteuttaa omia suunnitelmiaan opinnäytteissään ja saada tukea myös aiheisiin, jotka eivät ole ihan valtavirtatutkimusta.
Kimmo Makkonen
tohtorikoulutettava, valtio-oppi
Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, jossa voit vaikuttaa.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• tutkija