Tutkimus kiinan kielen oppiaineessa
Kiinan kielen oppiaine tutkii modernia kiinan kieltä keskittyen digitaaliseen viestintään, korpuslingvistiikkaan, kognitiiviseen kielitieteeseen, sosiolingvistiikkaan ja vieraan kielen oppimiseen. Tutkimuksemme käsittelee kielenkäyttöä kiinan kielen ja kulttuurin vaikutuspiiriin kuuluvissa yhteiskunnissa, kielen ja teknologian välistä yhteyttä, kielen ja kognition vuorovaikutusta sekä kielen roolia yhteiskunnallisessa muutoksessa.
Oppiaineen tutkimuksen kohteita ovat mm.
- kiinan kielen konstruktiokielioppi
- digitaalinen viestintä
- kieli ja sukupuoli
- kehollisuus ja Itä-Aasian kielet
- yhteiskunnallisten ilmiöiden diskurssit
- kiinan kielen oppiminen ja opettaminen
Uusimmat julkaisut
Kulturelles Lernen im DaF-Anfangsunterricht (2025)
Informationen Deutsch Als Fremdsprache
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Emotional language within influencer marketing on YouTube. A qualitative case study of twelve videos from Spanish YouTubers (2025)
Pragmatics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Assessing the Relevance of the 1992 Namibian Language in Education Policy (NLiEP) Document (2025)
Language Matters: Studies in the Languages of Africa
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Examining the impact of growing household over-indebtedness in China: A corpus linguistics analysis of a popular online debt support forum (2025)
Applied Corpus Linguistics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Language teachers as educators for sustainability in Finland – Factors influencing teachers’ perception of their agency (2025)
European Journal of Applied Linguistics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )