Tutkimus kiinan kielen oppiaineessa
Kiinan kielen oppiaine tutkii modernia kiinan kieltä keskittyen digitaaliseen viestintään, korpuslingvistiikkaan, kognitiiviseen kielitieteeseen, sosiolingvistiikkaan ja vieraan kielen oppimiseen. Tutkimuksemme käsittelee kielenkäyttöä kiinan kielen ja kulttuurin vaikutuspiiriin kuuluvissa yhteiskunnissa, kielen ja teknologian välistä yhteyttä, kielen ja kognition vuorovaikutusta sekä kielen roolia yhteiskunnallisessa muutoksessa.
Oppiaineen tutkimuksen kohteita ovat mm.
- kiinan kielen konstruktiokielioppi
- digitaalinen viestintä
- kieli ja sukupuoli
- kehollisuus ja Itä-Aasian kielet
- yhteiskunnallisten ilmiöiden diskurssit
- kiinan kielen oppiminen ja opettaminen
Uusimmat julkaisut
Emotional language within influencer marketing on YouTube. A qualitative case study of twelve videos from Spanish YouTubers (2025)
Pragmatics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Commenting behavior as a mirror of parasocial relationships and emotional attachment on YouTube. A qualitative study of comments on product-promoting videos in Spanish (2025)
Pragmatics and Society
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Fluency across modes: an exploratory study of L1 and L2 spoken and written fluency (2025)
International Review of Applied Linguistics in Language Teaching
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Visualisointi ja haastattelut kirjoitussujuvuuden tutkimuksen tukena (2025)
Puhe ja kieli
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
From keywords to key embeddings – contrasting French and Swedish web registers using multilingual deep learning (2025)
Corpus Linguistics and Linguistic Theory
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )