Yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa

Tällä sivulla on Turun yliopiston yleisohjeet ja linjaukset koronavirustilanteesta.

Päivitetty kauttaaltaan 1.7.2022

Turun yliopiston toiminnassa ei ole tällä hetkellä koronavirukseen liittyviä rajoituksia. Yliopiston koronavalomallin käyttö on toistaiseksi päättynyt 30.6.2022.

Yliopistolaisia kehotetaan viranomaisten (Varsinais-Suomi, Satakunta, THL) suositusten ja linjausten noudattamiseen, esimerkiksi:

• Jokainen voi oman harkintansa mukaan edelleen käyttää maskia esimerkiksi sellaisissa sisätiloissa, joissa lähikontaktien välttäminen on vaikeaa. Erityisesti rokottamattomien sekä niiden, joilla on riski saada vaikea koronatauti rokotuksista huolimatta kannattaa harkita sellaisen maskin käyttöä, joka suojaa myös kantajaansa tehokkaasti (FFP2/3).
  • Oireisille suositellaan aina ensisijaisesti kotona pysymistä oireiden väistymiseen saakka.
  • Ota koronarokotukset. Ne suojaavat vakavalta taudilta.
  • Jos sairastut, pysy kotona kunnes olet terve. Tee tarvittaessa kotitesti.
  • Muista hygienia: kädet, maski, turvaväli ja ilmanvaihto.

Yliopisto voi tarvittaessa antaa ohjeita sekä asettaa yliopiston toimintaan liittyviä rajoituksia. Näistä tiedotetaan erikseen yhteisölle intranetissä ja sähköpostitse.

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi. Älä kuitenkaan lähetä tähän palveluosoitteeseen viestejä, joissa käsitellään yksittäisten henkilöiden terveystietoja. Ilmoitukset koronatapauksista tai -epäilyistä pyydetään ilmoittamaan suoraan työsuojelupäällikkö Satu Alangolle, satu.alanko@utu.fi, +358 46 920 3272.