Burning Questions: ABOAGORAn pre-symposiumi tohtorikoulutettaville 16.–17.8.2021

23.04.2021

Tieteiden ja taiteiden välistä vuoropuhelua edistävä ABOAGORA järjestää 16.–17.8.2021 tohtorikoulutettaville sekä taidealojen maisteriopiskelijoille suunnatun pre-symposium-tapahtuman ”Burning Questions”. Hakuaika päättyy maanantaina 17.5.

Tieteiden ja taiteiden välistä vuoropuhelua edistävä ABOAGORA järjestää 16.–17.8.2021 tohtorikoulutettaville sekä taidealojen maisteriopiskelijoille suunnatun pre-symposium-tapahtuman ”Burning Questions”. Tapahtuma järjestetään Saaristokeskus Korpoströmissä. Hakuaika päättyy maanantaina 17.5.

Monitieteinen pre-symposium on kaksipäiväinen retriitti, jonka ohjaa kuraattori, taiteilija ja tutkija Taru Elfving (Contemporary Art Archipelago CAA). Tapahtuma toteutetaan Saaristokeskus Korpoströmissä Turun saaristossa.

Tapahtuma tarjoaa tilaisuuden vaihtaa ajatuksia, pohtia tieteen ja taiteen yhteistyömahdollisuuksia sekä tarkastella ilmaston lämpenemisen polttavia kysymyksiä eri aloilta tulevien nuorten tutkijoiden ja taiteilijoiden kanssa.

Pre-symposiumiin valitut osallistujat esiintyvät myös Sibeliusmuseossa 18.–20.8. Sibeliusmuseossa järjestettävässä päätapahtumassa ABOAGORA 2021.

ABOAGORA-tapahtuman viidelle vuodelle jakautuvan The Five Rings -teemakokonaisuudesta on tänä vuonna vuorossa tuli (”Fire”). Teemakokonaisuus pohjautuu japanilaisen samurain Miyamoto Musashin (n. 1584–1645) elämänfilosofiaan perustuvaan viiteen osaan jakaantuvaan teokseen The Book of Five Rings, joista jokainen tarkastelee yhtä taistelun ja elämän elementtiä: maa, vesi, tuli, tuuli ja tyhjyys.

ABOAGORAn toteuttavat yhteistyössä Turun yliopisto, Åbo Akademi, Åbo Akademin säätiö ja Turun AMK:n Taideakatemia.

> Pre-symposiumin hakuilmoitus ABOAGORAn verkkosivustolla

Luotu 23.04.2021 | Muokattu 23.04.2021