American Voices -seminaari pureutuu USA:n kulttuuriin

10.10.2019

Turun yliopiston englannin kielen oppiaineen ja Pohjois-Amerikan tutkimuksen John Morton -keskuksen koordinoima North American Studies (NAMS) -ohjelma järjestää perinteisen American Voices -seminaarin Turun yliopistossa 11.–12.10. Seminaari järjestetään tänä vuonna jo 27. kerran.

Aika: pe 11.10. klo 14.00 – 17.45, la 12.10. klo 10 – 13.35
Paikka: Pub 3 -sali, Publicum, Assistentinkatu 7, Turun yliopisto

Seminaarin puhujat ovat Yhdysvalloista ja he ovat Suomessa tutkija- ja opetusvaihdossa Fulbright -ohjelman kautta. Seminaariin osallistuu myös Fulbright Finland -säätiön edustajia. Yhteistyökumppanit ovat aiempien vuosien tapaan Fulbright Finland ja Yhdysvaltain suurlähetystö.

– Seminaarissa kuulemme Fulbright-stipendiaattien näkemyksiä yhdysvaltalaisesta yhteiskunnasta ja kulttuurista. Puheenvuorot käsittelevät muun muassa Yhdysvaltojen juhlakulttuuria, alueellisia kulttuurieroja sekä maan eteläosien omaperäisiä sananparsia, kertoo NAMSin koordinaattori, yliopistonlehtori Janne Korkka.

Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille. Seminaarin kieli on englanti.

Luotu 10.10.2019 | Muokattu 10.10.2019