Informaation digitalisoituminen ja digitaalisen liiketoiminnan johtaminen työelämäprofessoriluentojen aiheena

17.01.2019

Turun yliopiston uudet työelämäprofessorit pureutuvat keskiviikkona 23.1. järjestettävillä professoriluennoilla informaation digitalisoitumiseen ja digitaalisen liiketoiminnan johtamiseen. Luennoitsijoina ovat tietojärjestelmätieteen työelämäprofessori Tomi Dahlberg ja tulevaisuuden teknologioiden työelämäprofessori Ossi Kalevo.

Työelämäprofessori Tomi Dahlberg puhuu otsikolla Ajatuksia digitaalisen liiketoiminnan johtamisen tutkimisesta ja opetuksesta.
Dahlberg on toiminut johtajana elinkeinoelämässä ja eri tehtävissä muun muassa Aalto-yliopistossa ja Turun yliopistossa. Turun yliopiston tietojärjestelmätieteen työelämäprofessorina hän aloitti tammikuussa 2018.

Työelämäprofessorina Dahlbergin tavoitteena on edistää digitaalisen liiketoiminnan johtamisen tutkimusta ja opetusta tukien yrityksiä, julkishallinnon ja kolmannen sektorin organisaatioita. Hän myös rakentaa yhteyksiä yliopiston tutkijoiden ja opettajien sekä työelämäverkostojeni välillä.

Informaation digitalisoitumisen vaikutuksia -otsikolla luentonsa pitävä tulevaisuuden teknologian työelämäprofessori Ossi Kalevo aloitti työelämäprofessorina tammikuussa 2018. Kalevo on toiminut elinkeinoelämässä johtajana ja asiantuntijana sekä työskennellyt erinäisissä tehtävissä Tampereen teknillisessä korkeakoulussa.

Työelämäprofessorina Kalevon tavoitteena on edistää kuvadataan liittyvän tutkimuksen yhteiskunnallista vaikuttavuutta ja luo yhteistyömahdollisuuksia sekä yliopiston ja yritysten yhteistutkimushankkeisiin että opetukseen.

Useat suomalaiset yliopistot ovat viime vuosina nimittäneet työelämäprofessoreja, joista käytetään usein myös nimitystä Professor of Practice. Turun yliopisto on tällä hetkellä kymmenen työelämäprofessoria.

Tiedekunnat ovat voineet kutsua työelämäprofessoriksi henkilön, jolla on yliopistomaailman ulkopuolisessa työelämässä saavutettuja merkittäviä ansioita sekä kokemusta, joista on hyötyä yliopiston toiminnalle.

Yleisö on tervetullut seuraamaan kaikille avoimia työelämäprofessorien työelämäprofessoriluentoja keskiviikkona 23.1. kello 18 Turun yliopiston Turun kauppakorkeakoulun (Rehtoripellonkatu 3) Osuuskauppa-saliin, jossa Dahlberg ja Kalevo pitävät molemmat 15 minuuttisen yleiskielisen luennon.

Lisätietoja: viestintäjohtaja Anne Paasi, p. 040 735 4858, anne.paasi@utu.fi

Luotu 17.01.2019 | Muokattu 17.01.2019