Lähiruoasta keskustelutilaisuus pääkirjaston Studiossa 14.2.

11.02.2019

Kuluttajat ruokaTalouden keskiössä (KulTa) -hanke järjestää keskustelutilaisuuden lähiruoasta Turun kaupunginkirjaston Studiossa torstaina 14.2. Tilaisuus on ilmainen ja avoin kaikille.

Aika: torstaina 14.2.2019 klo 16–19
Paikka: Turun pääkirjaston Studio, Linnankatu 2
Median edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen.

Lähiruoan kysyntä on kovassa kasvussa ja kuluttajia kiinnostaa entistä enemmän ruoan alkuperä. Lisäksi erityisesti isojen kaupunkien asukkaat ovat kiinnostuneita osallistumaan itse ruoantuotantoon erilaisin tavoin, kuten kumppanuusmaatalouden tai joukkorahoituksen muodossa.

– Osasyy kiinnostuksen kasvuun on varmasti kuluttajien vieraantuminen ruoantuotannosta, sanoo KulTa-hankkeen projektipäällikkö Johanna Mattila.

Keskustelutilaisuudessa selviää, mistä Turun lähiseudulla tuotettua ruokaa löytyy vaivattomasti ja mitä erilaisia lähellä tuotetun ruoan hankintavaihtoehtoja on olemassa.

Ohjelma:

Kahvitarjoilu

Tervetuloa
KulTa-hankkeen projektipäällikkö Johanna Mattila, Turun yliopisto

Lähiruoan myynti- ja jakelumalli REKO. Reilua kuluttamista Turussa
Mari Rintala, Turun REKOn ylläpitäjä

Hunaja kiinnostaa: miten voin hankkia osuuden mehiläispesästä?
Susanna Katajainen, Wanha Liesniemi

Omenoita vuokrapuusta ja mustikat pensaista vaivattomasti
Jaakko Savela, Ammattiopisto Livia

Viljelylaatikkovillitys Turussa
kunnossapitopäällikkö Mari Helin, Turun kaupunki

Viljelypalstojen vuokrausmahdollisuus ja oheistoiminta Turussa
Paula Harjamäki, Turun 4H-yhdistys

KulTa-hanketta koordinoi Turun yliopiston Brahea-keskus ja osatoteuttajina toimivat Yrityssalo Oy, Ukipolis Oy, Novida Ammattiopisto ja lukio, Kemiönsaaren kunta ja Paraisten kaupunki. Hanke toteuttaa Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmaa ja sitä rahoittavat Varsinais-Suomen ELY-keskus ja alueen kunnat.

Lisätietoja:

Luotu 11.02.2019 | Muokattu 11.02.2019