Talviloma kasvitieteellisellä puutarhalla

19.2.2024 klo 11.00 - 23.2.2024 klo 17.00
Talvilomaviikolla kasvitieteellinen puutarha on täynnä toimintaa kaikenikäisille. Lähde tropiikkiin ystävien ja perheen kanssa ja osallistu tiedepajoihin laboratoriossa! Ulkopuutarhassa voit bongata talven törröttäjiä ja vierailla Onnelin ja Annelin tuulimyllyllä.

Viikolla 8 Turun yliopiston kasvitieteellinen puutarha tarjoaa perheille elämyksiä niin kasvihuoneissa kuin tiedepajoissa laboratoriossa.

Kasvihuoneisiin pääsee tutustumaan koko perheen kierroksilla oppaan johdolla ja tiedepajat kutsuvat kouluikäisiä tutustumaan laboratoriotyöskentelyyn. Tiedepajoihin tulee ostaa liput etukäteen kasvitieteellisen puutarhan verkkosivulta (jos paikkoja jäljellä, myös puutarhalta voi ostaa lipun pajaan).

Maanantaista perjantaihin:

- Piirustustehtävä Seminaarisalissa
- Vieraile Onnelin ja Annelin tuulimyllyllä ulkopuutarhan lummelammella
- Onnelin ja Annelin elokuvarekvisiittaa (seminaarisali)

Tiedepajat laboratoriossa talvilomalla

Maanantaina, keskiviikkona ja perjantaina
Alle 7-vuotiaat vanhemman seurassa. Vanhempi maksutta lapsen seurana. Osta liput tiedepajoihin ennakkoon.
Hinta 7 € / lapsi.

Klo 11.15–11.45 Ihmeelliset reaktiot (5–7 -vuotiaille)
Klo 12.00–12.30 Elefantin hammastahna (7–12 -vuotiaille)
Klo 13.15–13.45 Supersaippuakuplat (7–12 -vuotiaille)
Klo 14.00–14.30 Ihmeelliset reaktiot (5–7 -vuotiaille)

Kierroksella pääsee oppaan kanssa tekemään maailman ympäri matkan eri ilmastoihin.

Opastukset lähtevät klo 13. Kesto 60 min. Varaa paikka ennakkoon.

Opastuksen hinta + 3 € sisäänpääsymaksun lisäksi.

Meillä käy museokortti.