Alumni Keynote Speakers -luentosarja alkaa 17.1.

09.01.2014

Luentosarja saattaa opiskelijat ja liike-elämän huiput välittömään vuoropuheluun. Kaikille kiinnostuneille opiskelijoille avoimet luennot järjestetään kauppakorkeakoululla 17.1.‒14.2.

Suosittu luentosarja järjestetään vuonna 2014 kolmannen kerran.

​Alumni Keynote Speakers -luentosarjassa kauppakorkeakoulusta valmistuneet, jo työelämässä meritoituneet liike-elämän edustajat kertovat opiskelijoille työstään ja keskustelevat siihen liittyvistä ajankohtaisista kysymyksistä. Suuren suosion saavuttanut luentosarja järjestetään tänä vuonna kolmatta kertaa.

Alumnit ja kauppakorkeakoulu perustivat Alumni Keynote Forumin vuonna 2011. Foorumin tarkoitus on tarjota opiskelijoille käytännön näkökulmaa liike-elämästä. Idean isä on SRV Oyj:n toimitusjohtaja, Turun kauppakorkeakoulun alumni Jukka Hienonen. Vuonna 2014 Alumni Keynote Speakers -luentosarjan viidellä luennolla kuullaan Matti Anttosen, Tuomas Langin, Lauri Kivisen, Petri Hollménin ja Minna Mäkisen luennot.

Luentosarjan järjestävät yhteistyössä johtamisen ja organisoinnin oppiaine ja johtamisen ja yrittäjyyden opiskelijayhdistys Systeemi. Luentosarjan vastuuopettajat tutkijatohtori Maija Vähämäki ja tohtorikoulutettava Arto Ryömä kertovat, että opiskelijat ovat suunnitelleet luentosarjan yhdessä alumnien kanssa.

‒ Opiskelijat arvioivat usein, että opetus on irti työelämän käytännöistä. Tämän luentosarjan aikana opiskelijoilla on mahdollisuus kuulla tarinoita liike-elämän haasteista. Tarinat haastavat opiskelijat reflektoimaan oppimaansa, Vähämäki ja Ryömä sanovat.

Alumni Keynote Speakers -sarjan luennot ovat avoimia kaikille kiinnostuneille. Ne järjestetään kauppakorkeakoululla (Rehtorinpellonkatu 3, 20500 Turku) perjantaisin 17.1.‒14.2. kello 12.15‒13.45 (Lauri Kivisen luento kello 9.15‒10.45 Elovena-salissa) luentosalissa 16.

Sarjan luennot

17.1. Matti Anttonen, ulkoministeriö, taloudellisten ulkosuhteiden alivaltiosihteeri
Kansainvälinen ura Suomen palveluksessa - Venäjä ja Yhdysvallat globaaleina toimijoina

24.1. Tuomas Lang, Intera Partners, hallituksen puheenjohtaja
Sattuman kaupalla pääomasijoittajaksi ‒ Vai oliko se pelkkää sattumaa?

31.1. Lauri Kivinen, Yleisradio, toimitusjohtaja
Rajaton maailma - Tie opinnoista menestykseen
Huom! Luento poikkeuksellisesti kello 9.15‒10.45 Elovena-salissa

7.2. Petri Hollmén, Lyyti Oy, toimitusjohtaja, yrittäjä
Oletko laiska ja haluat paljon rahaa? Tee kuten minä, perusta pilvipalvelufirma!

14.2. Minna Mäkinen, IL-Media, markkinointijohtaja
Kauppaoikeuden ekonomista markkinointijohtajaksi ‒ Miksi media-ala vie mennessään?

Luotu 09.01.2014 | Muokattu 14.07.2021