Ansökan om forskarkammare, "Manus kammare"

04.11.2014

Forskarkammaren, som är president Mauno Koivistos födelsehem och har renoverats till en forskarkammare, förklaras ledig att sökas senast 30.11.2016 före kl. 15.45.

​Forskarkammaren på Biskopsgatan 4 är avsedd för en vid Åbo universitets samhällsvetenskapliga fakultet eller vid Åbo Akademi i samhällsvetenskaper inskriven forskarstuderande, som bedriver forskarstudier som huvudsyssla och arbetar med sin licentiat- eller doktorsavhandling. Användningen av forskarkammaren beviljas för ett år, av särskilda skäl kan användarrätten förlängas medelst separat beslut. Användarrätten är vederlagsfri och börjar 1.1.2017. Forskaren får använda kammaren även som bostad.

Ansökningshandlingarna, till vilka bifogas meritförteckning, forskningsplan, utlåtande av handledaren och önskad användningstid för forskarkammaren sänds till Åbo universitet, samhällsvetenskapliga fakultet), 20014 ÅBO UNIVERSITET (besöksadress Assistengatan 7, Publicum). Åbo universitets samhällsvetenskapliga fakultet väljer besittaren av forskarkammaren.

Luotu 04.11.2014 | Muokattu 27.07.2021