BlueSkies Mental health -rahoitus Max Karukiven ja Tella Lantan tutkimushankkeille

14.08.2023

BlueSkies Mental health -innovaatiorahoitus vuodelle 2023 on myönnetty apulaisprofessori Max Karukiven ja dosentti Tella Lantan tutkimushankkeille.

Turun yliopiston lääketieteellinen tiedekunta rahoittaa Kristillisen Suojakotisäätiön lahjoitusvaroista 20 000 eurolla mielenterveyden tai mielenterveyskuntouksen tutkimushanketta uuden idean, toimintatavan, menetelmän tai tutkimusasetelman kehittämiseksi.

Rahoitus voidaan tarvittaessa jakaa kahdelle tai useammalle tutkimushankkeelle. Hakukelpoisia ovat kaikki tiedekunnassa lääke- ja terveystieteiden aloilla toimivat tutkijat. Hankekausi on yksi vuosi, mutta hankkeelle voi saada maksimissaan vuoden mittaisen kustannusneutraalin jatkoajan. Kukin hanke voi saada rahoitusta vain kerran.

Vuoden 2023 hankerahoitus myönnettiin kahdelle tutkimushankkeelle:

Max Karukivi: Nuorisopsykiatrian yhteisasiakkaiden voinnin heikentymisen tekoälypohjainen ennustaminen, 10 000 eur.

Tella Lantta: Co-creation of a violence risk assessment and management tool for adolescents with mental health needs and risk for violent behavior, 10 000 eur

Vuoden 2023 BlueSkies Mental health -hankehaku oli avoinna 28.4. - 15.6.2023. Määräaikaan mennessä tuli 8 hakemusta.

Luotu 14.08.2023 | Muokattu 17.08.2023