​Colm O’Gorman vierailevaksi professoriksi Porin yksikköön

03.10.2013

Vierailevan professorin kanssa tehtävä yhteistyö tukee yksikön yrittäjyystutkimusta ja kansainvälistymistä.

Professori Colm O’Gormanille (Dublin City University, Irlanti) on myönnetty vierailevan professorin arvonimi kahdeksi vuodeksi. Yhteistyön tavoitteena on käynnistää uusia kansainvälisiä tutkimusprojekteja ja tukea yksikön tutkimustoimintaa.

O’Gorman on vuodesta 2007 lähtien toiminut yrittäjyysprofessorina ja vuodesta 2010 lähtien tutkimuksesta vastaavana varadekaanina Dublin City University Business Schoolissa. Aiemmin O’Gorman on ollut tutkimustehtävissä University College Dublinissa ja vierailevana tutkijana ESADEssa Barcelonassa, Espanjassa ja Jönköpingin kauppakorkeakoulussa Ruotsissa. O’Gormanin tutkimusalueita ovat yrityskasvun ja yrittäjyysaktiivisuuden tutkimus.

‒ Professori O’Gorman on kansainvälisesti arvostettu yrittäjyystutkija, joten uskon että vierailusta ja yhteistyöstä on meille todella hyötyä, sanoo yrittäjyyden professori Ulla Hytti.

Porissa otettu reippaita kansainvälistymisen askeleita

Toinen vierailevan professorin kanssa tehtävän yhteistyön tavoitteista liittyy kansainvälistymiseen.

‒ Kansainvälistyminen on kauppakorkeakoulussa tärkeä strateginen tavoite. Koska yritysten toimintaympäristö on yhä kansainvälisempi, meidän täytyy olla ainakin yhtä kansainvälisiä. Vain siten voimme vastata alueen yritysten tarpeisiin myös tulevaisuudessa, sanoo Porin yksikön johtaja Esa Puolamäki.

Puolamäki kertoo, että vierailevan professorin lisäksi yksikössä on vastaanotettu tänä syksynä ensimmäiset kansainväliset vaihto-opiskelijat. Lisäksi muita kansainvälisiä yhteistyökumppaneita ja mahdollisuuksia tunnustellaan aktiivisesti tutkimus- ja opetustoiminnan kehittämiseksi.

Luotu 03.10.2013 | Muokattu 07.07.2021