Design & Applied Arts Index (DAAI)

13.04.2021

Design & Applied Arts Index –tietokanta soveltuu niin kulttuurihistorijoitsijoille, arkipäivän taiteen tutkijalle kuin käsityökasvatuksen parissa askaroiville.

Tiesitkö, että käsitykset mieheydestä ja naiseudesta näkyvät pyöräilyasennossa? Ja että vuosien 1893 ja 1903 välillä patentoitiin 69 naisten pyöräilyhametta koskevaa keksintöä? Entä  vaikuttavatko erilaiset opetustyylit oppimistuloksiin eri käsityökasvatuksen aloilla?

Tietokanta sisältää viitetietoja tieteellistä artikkeleista, ammattilehtien artikkeleista, uutisista ja erilaisista katsauksista alkaen vuodesta 1973. Aiheet käsittelevät mm. tuotesuunnittelua, muotoilua ja mainontaa, ja käsiteltävät materiaalit vaihtelevat puutarhasuunnittelusta keramiikkaan ja verkkosivujen suunnitteluun.

Tietokanta löytyy Volterin tietokantahaussa nimellä Design & Applied Arts Index, tai kasvatustieteiden oppaasta välilehdeltä tietokannat.

Luotu 13.04.2021 | Muokattu 13.04.2021