Ennätysmäärä uutta tutkimusrahoitusta 2021

20.01.2022

Vuonna 2021 päätetyn ja myönnetyn uuden tutkimusrahoituksen kokonaismäärä oli Centre for Collaborative Research CCR –yksikön historian suurin koskaan yhden vuoden aikana, yhteensä lähes kaksi miljoonaa euroa. Saatu uusi rahoitus jakaantuu useammalle vuodelle, pääosin vuosille 2022 ja 2023.

Uudesta tutkimusrahoituksesta lähes miljoona euroa koostuu Business Finlandin myöntämästä rahoituksesta. Muita rahoittajia olivat mm. EU, säätiöt, yritykset ja kaupungit. CCR:n ohella uutta rahoitusta kanavoituu myös kauppakorkeakoulun muille yksiköille ja tutkijoille.

- Olemme erittäin tyytyväisiä näin isosta uuden tutkimusrahoituksen kertymästä, myös siksi, että se ajoittui sopivasti CCR:n 10-vuotisjuhlavuoteen 2021. Uusi tutkimusrahoitus merkitsee kasvavaa fokusta esimerkiksi virtuaalisen oppimisen, liiketoimintamallien, yritysten muutoskyvyn ja terveysmarkkinoiden muutoksen tutkimukseen, toteaa CCR-yksikön johtaja Antti Saurama.

Centre for Collaborative Research CCR on tutkimusyhteistyöhön profiloituva tutkimusyksikkö. Tutkimme liiketoiminnan muutoksia ja murroksia eri tasoilla: ihmisissä, yrityksissä, toimialoilla ja yhteiskunnallisesti. Tutkimuksen ohella kehitämme ja luomme yhteistyöedellytyksiä tutkimukselle ja innovaatiotoiminnalle koko kauppakorkeakoulussa. Inspiraationamme ovat yhteistyö, avoimuus ja vaikuttavuus.

Luotu 20.01.2022 | Muokattu 01.02.2022