Future Infinite -konferenssi Wanhassa Satamassa 11.–13.6.2014

08.01.2014

​ TIEDOTE 8.1.2014

Uusi tulevaisuuskonferenssi Helsingissä kesäkuussa

Helsingin Wanhassa Satamassa järjestetään ensi kesäkuussa uusi, kansainvälinen tulevaisuudentutkimuksen Future Infinite -konferenssi. Sen tarkoituksena on kerätä yhteen innovatiivisia henkilöitä tutkimuksen, yritysmaailman ja hallinnon parista kehittämään yhdessä uudenlaista liiketoimintaa. Tapahtuma on ainutlaatuinen alallaan Euroopassa.

Future Infinite – Helsinki International Conference for Solving Global Challenges järjestetään 12.–13.6.2014. Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen 16. kansainvälinen tulevaisuuskonferenssi 'Sustainable Futures in a Changing Climate' pidetään samassa paikassa 11.–12.6.2014 nimellä Future Infinite Academic. Tapahtumilla on yksi yhteinen päivä.

Future Infinite on tarkoitettu yritysjohdolle ja päättäjille, kun taas Future Infinite Academic suuntautuu yliopistomaailmaan, ilmasto- ja ympäristökysymysten sekä tulevaisuuden tutkijoille. Konferenssiin odotetaan 400 osallistujaa.

Ajatuksiaan tulevaisuudesta esittelevät maailmankuulut puhujat mm. hallitustenvälisen ilmastopaneelin puheenjohtaja R.K. Pachauri, Intelin futuristi Brian Johnson, professori Sohail Inayatullah (Tamkangin yliopisto), synteettisen biologian asiantuntija Anthony Evans (Glowing Plant, USA), Electroluxin futuristi Clive van Heerden ja professori Paul Verschure Robot Companions for Citizens -projektista.

– Tulevaisuus on täynnä mahdollisuuksia. Ensimmäinen Future Infinite -konferenssi on tulevaisuusajattelun sulatusuuni, joka yhdistää tutkimuksen ja liike-elämän oivaltavimmat ihmiset ja suurimmat ideat eri puolilta maailmaa, sanoo ohjelmaryhmän puheenjohtaja, futuristi Elina Hiltunen.

Tapahtuma koostuu kahdesta rinnakkaisesta luentosarjasta, joissa etsitään ja löydetään ratkaisuja tulevaisuuden liiketoimintaan, yhteiskuntaan, politiikkaan, ympäristöasioihin ja teknologiaan. Konferenssin osana järjestetään perjantaina 13.6. Future Pitches -ohjelmaosio, jossa tapahtuman kumppaniyritykset valottavat näkemyksiään tulevaisuudesta. Tapahtumassa on esillä myös näyttely Tulevaisuuden arki-innovaatiot -opiskelijakilpailun parhaimmistosta.

Tapahtuman järjestävät Messukeskus ja Turun yliopiston Tulevaisuuden tutkimuskeskus. Konferenssin päämediayhteistyökumppanina on Kauppalehti ja markkinointiyhteistyökumppanina viestintätoimisto Miltton.

Luotu 08.01.2014 | Muokattu 14.07.2021