Hae tutkinto-opiskelijaksi! Avoimen väylän haku 2.5. - 16.5.2022

02.05.2022

Jos olet suorittanut avoimia yliopisto-opintoja, voi avoimen väylä tarjota sinulle mahdollisuuden hakea tutkinto-opiskelijaksi. Hakukohteita on kaikissa Turun yliopiston tiedekunnissa.

Avoimen väylän haussa voi hakea yliopiston tutkinto-opiskelijaksi avoimessa yliopisto-opetuksessa tai hakukohteesta riippuen myös erillisellä opinto-oikeudella suoritettujen opintojen perusteella. Hakukohteita on kaikissa tiedekunnissa, mutta kaikkiin tutkinto-ohjelmiin ei ole mahdollista hakea väylän kautta.

Haussa edellytettävät opinnot, hakukelpoisuus ja valintaperusteet vaihtelevat tiedekunnittain ja myös hakukohteittain. Hakumahdollisuus on tarkoitettu pääasiassa niille, joilla ei ole aiempaa korkeakoulututkintoa tai tutkinnon suoritusoikeutta.

Avoimen väylän haku järjestetään Turun yliopistossa erillishakuna. Hakulomake täytetään Opintopolku-palvelussa. Hakuaika alkaa 2.5.2022 ja päättyy 16.5.2022 klo 15.00. Hakukohteissa vaadittujen opintojen tulee olla suoritettuna ajoissa niin, että voit liittää niistä todistuksen tai suoritusotteen hakemukseesi viimeistään 23.5.2022 klo 15.00.

Ohjeita avoimen väylästä, hakukohteet ja linkit Opintopolkuun löytyvät yliopiston avoimen väylän sivulta.

Luotu 02.05.2022 | Muokattu 02.05.2022