Haettavana vuodeksi tutkijanhuone "Manun kammari"

02.11.2018

Presidentti Mauno Koiviston synnyinkodista kunnostettu tutkijanhuone ”Manun kammari” julistetaan haettavaksi 30.11.2018 klo 15.45 mennessä.

​Tutkijankammio, joka sijaitsee osoitteessa Piispankatu 4, on tarkoitettu Turun yliopiston yhteiskuntatieteellisessä tiedekunnassa tai Åbo Akademissa yhteiskuntatieteellisellä alalla päätoimisesti jatko-opintoja harjoittavalle lisensiaatintutkimusta tai väitöskirjaa tekevälle henkilölle. Tutkijankammion käyttöoikeus myönnetään yhdeksi vuodeksi. Erityisin perustein käyttöoikeutta

voidaan jatkaa eri päätöksellä. Käyttöoikeus on vastikkeeton ja se alkaa 1.1.2019. Tutkija voi käyttää sitä myös asuntona. Tarkempi kuvaus Manun kammarista.

Hakemusasiakirjat, joihin tulee liittää ansioluettelo, tutkimussuunnitelma, tutkimuksen ohjaajan lausunto sekä toivottu kammion käyttöaika, tulee toimittaa Turun yliopiston yhteiskuntatieteelliseen tiedekuntaan, 20014 TURUN YLIOPISTO (Palvelupisteen käyntiosoite: Assistentinkatu 5, Educarium 1. krs) tai sähköpostitse soc@utu.fi. Kammion haltijan valinnasta päättää Turun yliopiston yhteiskuntatieteellinen tiedekunta.

Tiedusteluihin vastaavat Turun yliopistossa palvelupäällikkö Minna Domander, minna.domander@utu.fi, +358 40 828 2364 ja Åbo Akademissa opintopäällikkö Tua Henriksson, tua.henriksson@abo.fi, +358 50 575 1517.

Ansökan om forskarkammare,"Manus kammare"

Forskarkammaren, som är president Mauno Koivistos födelsehem och har renoverats till en forskarkammare, förklaras ledig att sökas senast 30.11.2018 före kl. 15.45.

Forskarkammaren på Biskopsgatan 4 är avsedd för en vid Åbo universitets samhällsvetenskapliga fakultet eller vid Åbo Akademi i samhällsvetenskaper inskriven forskarstuderande, som bedriver forskarstudier som huvudsyssla och arbetar med sin licentiat- eller doktorsavhandling. Användningen av forskarkammaren beviljas för ett år, av särskilda skäl kan användarrätten förlängas medelst separat beslut. Användarrätten är vederlagsfri och börjar 1.1.2019. Forskaren får använda kammaren även som bostad. Tydligare information om Manus kammare.

Ansökningshandlingarna, till vilka bifogas meritförteckning, forskningsplan, utlåtande av handledaren och önskad användningstid för forskarkammaren sänds till Åbo universitet, samhällsvetenskapliga fakulten), 20014 ÅBO UNIVERSITET (Servicecentrets besöksadress Assistentgatan 5, Educarium, 1. vån.) eller med e-post soc@utu.fi. Åbo universitets samhällsvetenskapliga fakultet väljer besittaren av forskarkammaren.

Närmare upplysningar ges av service manager Minna Domander vid Åbo universitet , minna.domander@utu.fi, +358 40 828 2364 och utbildningskoordinator Tua Henriksson vid Åbo Akademi, tua.henriksson@abo.fi, +358 50 575 1517.

Apply for a "presidential research home"

The University of Turku is opening for application access to a research residence renovated from the birthplace of former Finnish President Mauno Koivisto (”Manun kammari”, "Manu's chambers"). The application period ends on 30 November 2018 at 15.45.

The residence at Piispankatu 4 is meant for full-time doctoral and licentiate students at the faculty of social sciences of the University of Turku, and of social sciences at Åbo Akademi. The residence will be available for one year with the possibility of extension on special grounds by application. Access to the residence is free of charge and begins on 1 January 2019. The researcher may also use the residence as a personal apartment. You can find more information on the residence in Finnish and Swedish with pictures.

The application documents which must include a cv, research plan, statement by the research supervisor and the requested time at the residence must be delivered to the faculty of social sciences by post at Faculty of Social Sciences, 20014 TURUN YLIOPISTO, by visiting Assistentinkatu 7, Publicum, or by email soc@utu.fi. The decision on the residence occupant is made by the Faculty of Social Sciences of the University of Turku.

For further information, please contact Services Manager Minna Domander, minna.domander@utu.fi, +258 40 828 2364 at the University of Turku and Academic Affairs Coordinator Tua Henriksson, tua.henriksson@abo.fi, +358 50 575 1517 at Åbo Akademi.
Luotu 02.11.2018 | Muokattu 28.11.2018