Hammaslääketieteen laitoksen parodontologian osastolle pohjoismainen nuoren tutkijan palkinto

05.09.2017

Parodontologian osaston vieraileva tutkija Gökhan Kasnak (DDS, PhD) on voittanut pohjoismaisen parodontologian seuran (Scandinavian Society of Periodontology) Young Researcher Award -palkinnon.

​Palkinto jaettiin 24.–26.8.2017 Maarianhaminassa, Ahvenanmaalla järjestetyssä seuran kokouksessa. Nuoren tutkijan palkinto jaetaan joka toinen vuosi yhdelle tai kahdelle suullisen tai posteriesitelmän pitäjälle.

Kilpailuun osallistui tutkijoita Turun yliopistosta, Helsingin yliopistosta sekä Queen Mary University of Londonista.

Gökhan Kasnakin tutkimusprojekti "Antioxidative Response in Periodontitis and Peri-implantitis" (Gökhan Kasnak, Erhan Firatli, Eija Könönen, Fares Zeidan-Chulia ja Ulvi K. Gürsoy) on Turun ja Istanbulin yliopistojen yhteisprojekti, johon on saatu projektirahoitusta SHS Apolloniasta, Turun Yliopistosäätiöltä sekä Turkin TUBITAKilta.

Parodontologia eli suubiologia on keskittynyt tutkimaan parodontiumia eli hampaan kiinnityskudoksia.

TJ

Luotu 05.09.2017 | Muokattu 06.09.2017