Helena Leino-Kilpi kunniajäseneksi Suomen Sairaanhoitajat ry:hyn

16.06.2022

Professori Helena Leino-Kilpi kutsuttiin kunniajäseneksi Suomen Sairaanhoitajat ry:hyn Varsinais-Suomen sairaanhoitajien ehdotuksesta viime viikonloppuna pidetyssä Suomen Sairaanhoitajien valtuuston kokouksessa.

Helena Leino-KilpiProfessori Helena Leino-Kilpi on kirurgiseen tehohoitoon erikoistunut sairaanhoitaja, kasvatustieteiden maisteri ja hoitotieteen tohtori. Vuodesta 1998 hän on toiminut hoitotieteen professorina Turun yliopistossa.

Leino-Kilven tutkimustoiminta on ollut vaikuttavaa ja kansainvälistä. Hän on julkaissut yli 500 kansainvälistä tieteellistä artikkelia, ohjannut 70 valmistunutta tohtoria ja hänellä on lukuisia kansainvälisiä luottamustehtäviä.

Leino-Kilven lisäksi kunniajäseniksi kutsuttiin Katriina Laaksonen, Merja Miettinen, Kaija Saranto ja Kaarina Torppa.

Valitut viisi kunniajäsentä ovat olleet vuosikymmenten ajan mukana yhdistystoiminnassa sekä tehneet merkittävää työtä hoitotyön kehittämiseksi. Uudet kunniajäsenet ovat kukin sarallaan vaikuttaneet merkittävästi suomalaiseen sairaanhoitajakoulutuksen, hoitotieteen koulutuksen ja hoitotyön sekä sairaanhoitajien aseman edistämiseen

Suomen Sairaanhoitajat on (ent. Sairaanhoitajaliitto) sairaanhoitajien oma ammatillinen yhteisö, joka tekee sairaanhoitajien työn merkityksen näkyväksi ja nostaa rohkeasti sairaanhoitajien äänen yhteiskunnalliseen keskusteluun.

Luotu 16.06.2022 | Muokattu 16.06.2022