Helsingin Sanomain Säätiöltä rahoitus totuudenjälkeistä aikaa selvittävään hankkeeseen

31.03.2017

Dosentti Arttu Saarinen on saanut yli 100 000 euron rahoituksen puolueiden kannattajien ja jäsenten mediakäyttäytymisen ja medialuottamuksen tutkimukseen.

​Helsingin Sanomain Säätiön hallitus on myöntänyt 30.3. pitämässään vuosikokouksessa 546 120 euroa kymmeneen hankkeeseen, joissa selvitetään ilmiö, jota nimitetään totuudenjälkeiseksi ajaksi.

Suurimman rahoituksen, 106 300 euroa, sai Turun yliopiston tutkija, dosentti Arttu Saarisen johtama tutkimushanke "Poliittiset kuplat ja media – Eri puolueiden kannattajien ja jäsenten mediakäyttäytyminen sekä medialuottamus totuuden jälkeisessä ajassa".

Hakemuksia teemahakuun tuli säätiölle 74. Säätiö rahoittaa sekä tutkimushankkeita että journalistisia hankkeita. Muissa tuetuissa hankkeissa tutkitaan muun muassa luottamusta mediaan, vastamedioiden toimintaa eri maissa sekä totuudenjälkeistä aikaa nyt ja 1800-luvun puolivälissä.

>> Myönnetyt apurahat Helsingin Sanomain Säätiön sivuilla

TK