Hoitotieteen laitokselle erinomainen sijoitus QS Rankingin tieteenalakohtaisessa vertailussa

04.03.2021

Turun yliopiston hoitotieteen laitos sijoittui sijalle 29 vuoden 2021 QS World University Rankings by Subject: Nursing -vertailussa.

QS Rankingin kansainvälinen tieteenalakohtainen vertailu listaa 500 maailman parasta yliopistoa 48 eri tieteenalalla. Vuoden 2021 vertailussa Turun yliopiston hoitotieteen laitos paransi jälleen viime vuotista sijoitustaan (sija 30 vuonna 2020) sijoittuen nyt sijalle 29 kategoriassa Nursing. Kokonaisuutena tarkasteltuna laitos sijoittui seuraavasti:

TOP #1 Suomessa

TOP #2 Pohjoismaissa

TOP #6 Euroopassa

TOP #29 maailmanlaajuisesti

"Vuosi 2020 oli poikkeuksellinen ja on vaatinut paljon sekä opetuksen että tutkimuksen kannalta. Olemme tosi iloisia siitä, että olemme onnistuneet edelleen toiminnassamme – jopa sijoituksemme on parantunut. Koko henkilökunta on tehnyt aivan erinomaista työtä, sekä kansallisissa että kansainvälisissä verkostoissa. Kiitos hyvästä sijoituksesta myös kaikille kumppaneillemme!" iloitsee laitosjohtaja, professori Helena Leino-Kilpi.

Hoitotiede sijoittui vertailussa Turun yliopiston tieteenaloista parhaiten.

QS Ranking Nursing TOP50

Luotu 04.03.2021 | Muokattu 05.03.2021