Jaakko Suomisen ja Erkki Korpimäen teokset ehdolla Vuoden tiedekirjaksi

15.02.2024

Vuoden tiedekirja 2023 -palkinnon ehdokkaiksi on valittu seitsemän viime vuonna ilmestynyttä kotimaista tiedekirjaa. Ehdokkaiden joukossa on kaksi teosta Turun yliopiston tutkijoilta.

Vuoden tiedekirjaksi ovat ehdolla professori Jaakko Suomisen teos Pajatsosta pöytätennikseen. Sotienvälisen Suomen pelit ja pelikulttuuri (Gaudeamus) sekä emeritusprofessori Erkki Korpimäen teos Helmipöllö. Metsän ja hyvinvoinnin vartija (Tammi).

Suomen tiedekustantajien liitto myöntää 25 000 euron suuruisen Vuoden tiedekirja -palkinnon vuosittain. Vuoden 2023 palkintoraatiin kuuluvat dosentti Tuomas Kilpeläinen, professori Tiina Kinnunen ja tenure track -professori Helena Leino. Raadin sihteerinä toimii Suomen tiedekustantajien liiton pääsihteeri, professori Pauliina Raento.

Palkinnon voittaja julkistetaan 20.3.2024.

Luotu 15.02.2024 | Muokattu 15.02.2024